شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام قابل

حوزه/ مدیرمرکز رسیدگی به امور مساجد استان قزوین گفت: اگر امروز در بحث دشمن شناسی و تکلیف شرعی و انقلابی نتوانسته ایم جوانان را آگاه کنیم، به رفتار ما برمی‌گردد، بنابراین اهالی مساجد باید در این خصوص به روز بوده و جوانان را با جذب به مساجد تربیت دینی و انقلابی کنند.

حجت الاسلام والمسلمین علی قابل در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در قزوین ضمن اشاره به اغتشاشات اخیر در کشور و حمله به حوزه علمیه شهرستان تاکستان، این اقدام و آشوب را برنامه ریزی شده از سوی دشمنان نظام اسلامی دانست و گفت: مردم ایران اسلامی از اغتشاشات و آشوب ها، جنگ و ناامنی ها به قدر کافی آسیب دیده اند  و عموم مردم راضی به اغتشاشات و وضع موجود نیستند.

وی افزود: دولت و مجلس و حاکمیت وظیفه دارد نارضایتی ها را مدیریت کرده و در راستای کاهش آن بکوشد تا به سطح معقولی از رضایت عمومی در جامعه دست یابد.

وی ادامه داد: وقتی مسئول یا مدیری مرتکب فساد و دزدی از بیت المال شد باید برخورد قانونی با او صورت گیرد و دولت به سؤالاتی که برای مردم در این زمینه پیش آمده و ایجاد شبهه می کند، پاسخگو باشد، در غیر اینصورت ضد انقلاب با سوء استفاده از زمینه های نارضایتی، اقداماتی مشابه اغتشاشات چند روز اخیر را رقم می زند.

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد استان قزوین تصریح کرد: آمریکایی ها بارها با نقشه های مختلف همچون حمایت از ضدانقلاب، منافقین، راه اندازی و تاسیس گروه های تکفیری همچون داعش در صدد ضربه به اسلام بوده و روزهای اخیر با اغتشاشات داخلی نشان دادند که دست بردار نیستند، لذا نیازمند هوشیاری مردم آگاه برای مقابله با این نقشه ها هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین قابل با بیان اینکه دشمن با به‌ راه انداختن کودتا‌های مختلف و جنگ هشت ساله علیه نظام اسلامی، به دنبال ضربه زدن به این نظام بوده است، خاطرنشان کرد: با عنایت خداوند و با وجود مقام معظم رهبری و ملت ایران این توطئه ها خنثی شده است .

وی با  اشاره به اینکه در سال ۷۸ و ۸۸، دشمن فتنه‌ای ایجاد کرد که با عنایت خداوند، درایت مقام معظم رهبری و بصیریت مردم، خنثی و شکست خورد، ادامه داد:دشمن با دروغ و توطئه برای ساقط کردن انقلاب اسلامی تلاش می کند.

امام جمعه موقت قزوین خاطرنشان کرد: اگر در نظام مقدس مشکلاتی وجود دارد و یا به وجود آمده، همه باید مراقب باشیم که دشمن از وجود مشکلات و نارضایتی ها سوء استفاده نکند و از آن ابزاری برای ضربه زدن به نظام نسازد.

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد استان قزوین تصریح کرد: دشمن قصد داشت از برخی نارضایتی های موجود در بخش های اقتصادی سوء استفاده کرده و در کشور آشوب و فتنه برپا کند که این ترفند نیز با هوشیاری مردم و مسئولان بی نتیجه مانده و شکست خورد.

وی ادامه داد: مساجد باید با استفاده از روش‌های نوین تبلیغاتی سعی کنند جوانان را جذب کنند، چرا که دشمن تلاش دارد با هجمه‌های گسترده جوانان را به اعتقادات و ارزش‌ها بی‌تفاوت کند، لذا برای ناکامی دشمنان باید جوانان را جذب مساجد و آنها را براساس فرهنگ خودمان تربیت و اعتقادات آنها را تقویت کرد.

حجت الاسلام والمسلمین قابل خاطرنشان کرد: اگر امروز در بحث دشمن شناسی و تکلیف شرعی و انقلابی نتوانسته ایم جوانان را آگاه کنیم، به رفتار ما برمی‌گردد، بنابر این اهالی مساجد باید در این خصوص به روز بوده و جوانان را با جذب به مساجد تربیت دینی و انقلابی کنند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha