سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام نظری

حوزه/ معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: مدیریت خانواده از پیچیده ترین عرصه های مدیریتی است و نقش زنان در این زمینه بی بدیل است و بهترین انسان ها حاصل تربیت زنان بزرگ بوده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام عباس نظری صبح امروز در جمع خواهران مبلغه حوزه علمیه قزوین که در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین برگزار شد، نقش زن  را رکن خانواده و محور اصلی شکل گیری و استحکام خانواده دانست و گفت: نقش اصلی زن در سه عرصه مهم مهرآفرینی، آرامش بخشی، تربیت و مدیریت قابل تعریف است.

وی افزود: خانواده رکن اصلی جامعه بوده و سعادت، پیشرفت و تعالی جامعه در گرو سعادت خانواده است؛ یک خانواده منسجم، با محبت و متعالی، نقطه اصلی حرکت جامعه به سمت کمال است.

وی ادامه داد: مدیران بزرگ از دل خانواده و از مسیر تربیت زنان مدیر به جامعه عرضه می شوند.

حجت الاسلام نظری تصریح کرد: در صحنه کربلا حضرت زینب(س) نقش خود را در دفاع از مکتب توحید و حریم خاندان پیامبرعزیز، مدیریت حرکت کاروان اسیران و مقابله هوشمندانه و شجاعانه با ستمگران آنچنان ایفا نموده است که ماندگاری مکتب توحید مرهون اوست و او همواره به عنوان الگوی درخشان باقی خواهد ماند.

وی با اشاره به نگاه نظام مادی به زنان خاطر نشان کرد : خودخواهان و مستکبران از موضع شقاوت و خشونت اهداف خود را دنبال می کنند و در دهه های اخیر تلاش کرده اند، اولا زنان را تحقیر کرده و مانع پیشرفت و کمال آنان شوند و ثانیا خانواده را متلاشی کنند تا سرچشمه محبت و عشق و سنگر اصلی نقش آفرینی زن را تخریب نمایند.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین  تبلیغ  چهره به چهره را یکی از مهمترین اولویت ها در تبلیغ دین عنوان کرد و افزود: برای موفقیت هرچه بیشتر در امر تبلیغ، باید آموزش های پایه و تخصصی به مبلغان خواهر و برادر ارائه شود.

وی با  اشاره به اینکه امروزه دشمنان اسلام و انقلاب جبهه فرهنگی گسترده ای را علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به راه انداخته اند، خاطرنشان کرد: ما باید ابزارها و سلاح های تهاجم فرهنگی دشمنان را شناخته و با همان ابزارها و سلاح ها برای تبلیغ دین و معنویت در جامعه تلاش نماییم.

حجت الاسلام نظری اظهار کرد: امروز وظیفه خواهران مبلغه وظیفه‌ای خطیر و تربیتی  بوده و مبلغان باید با نگاه تربیتی معنوی در جهت پرورش و تربیت نسلی مومن و نواندیش تلاش نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha