جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ مراسم بزرگداشت مرحوم حجت الاسلام والمسلمین شیخ مهدی مظاهری

حوزه/ حجت الاسلام حسناتی گفت: مرحوم مظاهری فدایی اهل بیت(ع) بود و مردم را همواره با خدا آشنا می کرد، همیشه در مسیر خدمت به خلق به أنحاء مختلف گام برمی داشت و دراین راه از آبروی خود هزینه می کرد، حجت الاشلام شیخ مهدی مظاهری به معنای واقعی نوکر درگاه اهل بیت(ع) بود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام مصطفی حسناتی پیش از ظهر امروز در مجلس ترحیم حجت الاسلام شیخ مهدی مظاهری که از سوی استاندار اصفهان در مسجد سید برگزار شده بود، با قرائت آیه «کل نفس ذائقه الموت»، اظهار کرد: این مجلس به پاس تجلیل از علم، عالم و خادم به خلق برگزار شده و بسیار از این باب ارزشمند می باشد.

وی با بیان اینکه متاسفانه بسیاری از انسان ها بر این گمان اشتباه هستند که باید برای مرگ زندگی کنند، در حالی که مرگ نهایی ما مقدمه ای برای حیات ابدی ماست، تصریح کرد: ما برای زندگی جاودانه در حال جان کندن در این دنیا هستیم.

حجت الاسلام حسناتی افزود: امیرالمومنین (ع) می فرماید: زندگی و حیات واقعی در آن مرگی است که همراه با پیروزی بر دشمن درون، شیطان و زشتی ها باشد؛ بنابراین هرکسی مرگش با چنین ویژگی همراه بود قطعا زندگی جاودانه در انتظار اوست.

وی ادامه داد: براساس اصول اسلام، قبر آخرین منزل نیست؛ بلکه به یک معنا اولین منزل برای آخرت است؛ خداوند این عالم را برای آدم خلق کرد، کسانی که مرگ را اول حیات خود می دانند، ار مرگ هراسی ندارند و مرحوم حجت الاسلام مظاهری از این نمونه ها بود.

امام جمعه نجف آباد عنوان کرد: مرحوم مظاهری در اواخر عمر خود مکررا بیان می کرد «الهي هب لي لقاك»، همیشه اولیای خدا مشتاق دیدار با خداوند هستند، چه زیبا معصومین فرموده اند، دنیا زندان مومن و بهشت کافران است.

وی با بیان اینکه علم و عمل، ضامن حیات ابدی شیرینی انسان هاست، گفت: در قیامت شکل انسان ها براساس اعمال آنها مجسم می شود و بهشت باطن این عالم است.

حجت الاسلام حسناتی عنوان کرد: اولیای خدا ثروت، پست و علم و آبروی خود را برای عمل صالح و خدمت به خلق خدا هزینه می کنند؛ چنین افراد به فرموده امام علی (ع) زنده اند و هرگز نمی میرند.

وی با اشاره به برخی از خدمات اجتماعی، فرهنگی و دینی مرحوم حجت الاسلام شیخ مهدی مظاهری بیان کرد: همه عمر آن مرحوم بابرکت بود، من از نوجوانی با زمزمه های سحرگاهی دعاهای کمیل و ندبه مرحوم مظاهری آشنا هستم، آن مرحوم در امر تبلیغ فردی جامع و تاثیرگذار بود.

امام جمعه نجف آباد ابراز کرد: مرحوم مظاهری فدایی اهل بیت(ع) بود و مردم را همواره با خدا آشنا می کرد، همیشه در مسیر خدمت به خلق به أنحاء مختلف گام برمی داشت و دراین راه از آبروی خود هزینه می کرد، حجت الاشلام شیخ مهدی مظاهری به معنای واقعی نوکر درگاه اهل بیت(ع) بود.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha