پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سخنرانی های آتشتین حضرت زینب

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان کردستان گفت: هرچه از جایگاه، مقام و شهامت حضرت زینب (ع) بگوییم کم است، ولی باید گفت که زنان جامعه ما باید شیرزنی را از این حضرت بیاموزند و زندگی ایشان را سرلوحه زندگی خود قرار دهند.

حجت الاسلام و المسلمین عباس عربیان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، با اشاره به فرا رسیدن سالروز ولادت با سعادت شیرزن دشت کربلا، حضرت زینب (س) گفت: اگر بخواهیم از زنان شیرمرد و دلاور جهان نام ببریم، بی شک نام بی بی زینب (س) خودنمایی خواهد کرد.

مدیر حوز علمیه استان کردستان گفت: اقدامات و شجاعت حضرت زینب (س) در مقابل یزیدیان و خطابه آتش ایشان باعث شد که قیام و نهضت عاشورا برای همیشه تاریخ اسلام باقی بماند و هر سال بر شکوه آن افزوده شود.

وی در ادامه به نقش حضرت زینب (س) در دشت کربلا اشاره کرد و ادامه داد: این حضرت در میان خون و آتش قیام کربلا همانند پهلوانی در مقابل سپاه عظیم عمربن سعد ایستاد و لحظه ای به خود ترس نشان نداد.

حجت الاسلام و المسلمین عربیان اظهار داشت: در روز کربلا این حقیقت بر انسانیت فاش شد که ایستادگی و دلاوری به زن یا مرد بودن نیست، در آن روز که اهل بیت رسول الله (ص) در شدیدترین آماج حملات یزیدیان قرار داشتند، زنانی همانند حضرت زینب (س) همانند دژی مستحکم در مقابل سپاه کفر و باطل ایستادند.

وی تاکید کرد: پس از پایان یافتن قیام عاشورا و به خاک و خون کشیده شدن سلاله های پاک رسول خدا (ص) اسیر شدن کاروان اهل بیت علیهم السلام به همراه حضرت زینب (س) و دیگر اهل (ع) به شام منتقل شدند و این ماجرا به خواسته خداوند متعال به نهضتی ماندگار برای همیشه تاریخ تبدیل شد.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان گفت: در دربار فاسد و متعفن یزد معلون و آن هنگام که سر مبارک سیدالشهداء(ع) بر سر نیزه بود؛ یزید معلون از حضرت زینب (س) پرسید:« الان چه حالی داری؟» حضرت فرمود بهتر از این احساسی ندارم. همین جواب باعث شد که یزید و یزیدیان تمام نقشه هایی که کشیده بودند، نقش بر آن شود.

حجت الاسلام والمسلمین عربیان در ادامه به وظایف حضرت زینب (س) در طول نهضت سیدالشهدا (ع) اشاره کرد و گفت: اولین وظیفه این بانوی بزرگ پرستاری از امام زمانش، حضرت زین العابدین(ع) و حمایت و دفاع از جان آن حضرت در برابر تعرضات و تهاجمات دشمن بود.

وی با اشاره به اینکه دومین وظیفه دخت امیرالمومنین (ع)، حمایت و دفاع از زنان و کودکان اهل بیت علیهم السلام بود، اظهار داشت: مسئولیت پیام رسانی خون شهیدان و افشای بیدادگری یزیدیان و آگاه بخشی به مسلمانان یکی دیگر از وظایف مهم و تاریخی این حضرت در طول این نهضت بود.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان گفت: هرچه از جایگاه، مقام و شهامت حضرت زینب (ع) بگوییم کم است، ولی باید گفت که زنان جامعه ما باید شیرزنی را از این حضرت بیاموزند و زندگی ایشان را سرلوحه زندگی خود قرار دهند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha