جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حضرت زینب

معاون تهذیب مدرسه سفیران هدایت خاتم‌الانبیاء (ص) سنندج با بیان اینکه تثبیت نهضت عاشورا با خطبه‌های حضرت زینب (س) محقق شد، گفت: حضرت زینب (س) نمونه‌ای کامل از چهره یک زن مسلمان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از کردستان، حجت‌الاسلام سجاد کاوه، در آیین جشن ولادت باسعادت حضرت زینب کبری (س) در مدرسه سفیران هدایت خاتم‌الانبیاء (ص) شهر سنندج، با اشاره به برخی از زوایای زندگی حضرت زینب (س) اظهار داشت: جایگاهی که حضرت زینب (س) در دین اسلام دارد، بسیار رفیع و مهم است و این بزرگوار بودند که با سخنرانی‌های آتشین خود در دربار یزیدیان، نهضت عاشورا را برای همیشه تاریخ زنده نگه داشت.

معاون تهذیب مدرسه سفیران هدایت خاتم‌الانبیاء (ص) سنندج تصریح کرد: دردها و رنج‌هایی که حضرت زینب (س) چه قبل از کربلا و چه بعد از این واقعه عظیم بشری کشیدند برای هیچ انسانی قابل‌تحمل نبود، اما خداوند صبری عجیب به این بانوی بزرگوار دادند.

وی افزود: اگر می‌خواهیم نمونه یک زن کامل مسلمان را پیدا کنیم، باید حضرت زینب کبری (س) را معرفی کنیم و ایشان اسوه صبر، تقوا و شجاعت زن مسلمان است.

حجت‌الاسلام کاوه خاطرنشان کرد: در واقعه عاشورا دشمنان می‌خواستند که به هر طریق ممکن عزت‌نفس اهل‌بیت (ع) را در هم بشکنند، ولی با رهبری شیرزنی همانند حضرت زینب (س) این نقشه امویان نقش بر آب شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • یگانه کریمی IR ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۸
    0 0
    امان از دل زینب (ع) چرا که این خانم الفت پاکی و مقاومت ایستادگی،صبوری رو خواستار هستن نمونه کامل از شخصیت،ایثار و مهربانی الهی قربونت برم خانم حضرت زینب کبری شفاعتمون کن دستم به دامنت