یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
مسیحیان سن برناردو، اعضای مسجد را به شام میان ادیانی دعوت کردند

حوزه/ اعضای کلیسای کاتولیک در سن برناردوی کالیفرنیا که بارها میهمان مسجد بوده اند، این بار از مسلمانان برای شرکت در یک مراسم شام میان ادیانی و گفتمان مذاهب دعوت به عمل آوردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، گروهی از مسیحیان کاتولیک در شهر سن برناردو واقع در ایالت کالیفرنیای آمریکا خواستار آشنایی با مسلمانان شدند. اعضای کلیسای کاتولیک سنت مارگارت مری در سن برناردو از مسلمانان جامعه اسلامی مسجد بیت الحمید برای شرکت در مراسم شام میان ادیانی که قرار است امروز یکشنبه 21 ژانویه در سالن اصلی کلیسا برگزار شود، دعوت به عمل آوردند.

راندی راهرر از سوی کلیسا درباره این مراسم شام میان ادیانی گفت: متاسفانه با وجود تلاش های فراوان برای ایجاد همدلی میان ادیانی، هنوز هم عدم مدارا و اختلاف مذهبی و نژادی فراوانی میان اعضای جامعه باقی مانده است و به نظر می رسد ایده خوبی باشد تا مردم را با ایجاد این اجتماعات به همدیگر نزدیک سازیم و نشان دهیم می توانیم با صلح و همدلی در کنار یکدیگر زندگی کنیم.

کشیش میلر نیز گفت: مسجد محله ما در این چهار سال گذشته الگوهای خوبی برای رهبری و اتحاد میان ادیانی ارائه داده است. اعضای مسجد بانی برگزاری رویدادهای متنوعی چون «اهدای خون» و «نماز باران» بوده اند و به شیوه های گوناگونی حسن نیت و روح مدنیت اسلامی را بارها و بارها به نمایش گذاشته اند. اکنون زمان آن رسیده است که ما نیز اندکی در این فعالیت ها مشارکت نشان دهیم.

در این مراسم شام میان ادیانی قرار است دعا و نماز برگزار شده و کشیش کلیسا و امام جماعت مسجد هر دو سخنرانی های ویدئویی، نماز و گفتمان متقابل را پیش از صرف شام داشته باشند.

لازم به ذکر است کشیش میشل میلر از سوی کلیسا تا کنون چندین بار همراه با همکارانش در نشست های مختلف مسجد حضور داشته است. در سال 2015 هنگام بروز خشکسالی نیز کشیشان کلیسا برای شرکت در نماز باران به مسلمانان در مسجد پیوستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha