پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
آیت الله اعرافی در دیدار اعضای هیئت رئیسه مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم

حوزه / عضو شورای عالی حوزه های علمیه گفت: حوزه برای جامعه و نظام است و بایستی در خدمت آنها باشد، درواقع حوزه چیزی نیست جز اینکه برای فرهنگ و دین مردم تلاش کند و نظام را پیش ببرد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، آیت الله اعرافی در دیدار اعضای هیئت رئیسه مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم با تبریک میلاد با سعادت حضرت زینب(س)، عملکرد نمایندگان طلاب را قابل تحسین دانست و اظهار داشت: مجمع نمایندگان عملکردهای فراوانی داشت که جای تقدیر و تشکر دارد.

 مدیر حوزه های علمیه به اهمیت حضور طلاب در انتخابات مجمع نمایندگان اشاره کرد و اظهار داشت: طبیعی است که با توصیه های مراجع و اهتمام و عنایتی که رهبر معظم انقلاب به مجمع نمایندگان دارند همه طلاب، فضلا و اساتید نهایت تلاششان را انجام بدهند تا در انتخابات، حضور سنجیده، پر شور و حداکثری داشته باشند.

وی با بیان اینکه مدیریت حوزه به تمام معنا معتقد است مجمع نمایندگان یک قطب و پایگاه مهم حوزوی است، افزود: مجمع، مجموعه ای است که حلقه اتصال گروه های مختلف حوزه و بدنه حوزه با نهادهای عالی حوزه مانند جامعه مدرسین و به ویژه مراجع تقلید است.

آیت الله اعرافی با اشاره به اینکه مجمع نمایندگان کارکردهای متعددی دارد، تاکید کرد: ما باید کارکردهای مجمع نمایندگان را مهم بشماریم و همه بایستی در انتخابات 13 اسفند 96 شرکت کنند.

 مدیر حوزه های علمیه عنوان کرد: مدیریت با هم فکری اعضای مجمع، برای حمایت از انتخابات هشتمین دوره مجمع نمایندگان کارگروهی تشکیل خواهد داد تا طلاب را برای مشارکت بیشتر در انتخابات تشویق کند و زمینه سازی هایی را در این زمینه انجام می دهیم.

امام‌جمعه قم ادامه داد: این کار گروه  از هفته آینده کار خود را شروع می کند و حمایت هایی که لازم است برای دعوت به مشارکت و سایر مقدمات برای برگزاری انتخابات صورت بگیرد را برنامه ریزی خواهد کرد.

آیت الله اعرافی عنوان کرد: تمام مصوباتی که از هفت دوره مجمع نمایندگان برای ما فرستاده شد همه آنها مرور شده است و امیدواریم که این روند تکمیل شود و ما به نقطه ای برسیم که بگوییم تمام آنچه که در این هفت دوره مجمع در رابطه با مدیریت حوزه به تصویب رسیده است تکلیفش مشخص شود.

وی با بیان اینکه سعی بر این است که تا دوسال آینده نتیجه مصوبات مربوط به مدیریت حوزه مشخص شود، گفت: همه این مصوبات اجرایی خواهند شد و مشکلی پیش نخواهد آمد و اگر موردی قابل اجرا نباشد، دلایل آن مشخص خواهد شد.

مدیر حوزه های علمیه با بیان اینکه روند پالایش همه طرح های مصوب شده، انطباق آنها با طرح های مدیریت و تکمیل طرح ها  با آنها آغاز شده و ادامه پیدا خواهد کرد، گفت: این مساله مهمی است و مجمع نمایندگان این روند را بایستی ادامه دهد.

آیت الله اعرافی خاطرنشان کرد:  قرار بر این است که مجمع نمایندگان و کمیسیون های آن با بخش های ذی ربط در مدیریت ارتباطشان وسیع تر شود و در نظام شورایی جدیدی که در حوزه طراحی شد، سعی شده است که در مجموعه نظام شورایی تعدادی از  نمایندگان مجمع نیز حضور داشته باشند.

 امام‌جمعه قم با بیان اینکه حضور مجمع نمایندگان در بسیاری از  کارگروها و برنامه های نظام شورای مدیریت حوزه ها تقویت خواهد شد، افزود: هیأت اندیشه ورزی با کمیسیون های مجمع بایستی تشکیل دهیم و برای آن آیین نامه ای تنظیم کنیم که این برای همیشه باشد که بلافاصله طرحی که می خواهد در آنجا مطرح شود، پیشینه اش در مدیریت هرچه است به آنها داده شود.

 وی با بیان اینکه از ابتدای شروع یک پروژه و طرح بایستی همفکری و هم اندیشی باشد تا زمانی که به خروجی می رسد روان تر به ریل اجرا برود، گفت: طرح جامع مشترکی در این زمینه تنظیم خواهد شد و فرایند تصمیم سازی، تصمیم گیری، شکل گیری طرح ها، پیگیری طرح ها تا اجرا با مشارکت بخش های ذی ربط تعریف می شود.

مدیر حوزه های علمیه در رابطه با نقش ارتباطی  مجمع نمایندگان با نهادهای حوزه گفت: این جای کار دارد و در دوره بعد بایستی در دستور کار قرار بگیرد و نقش ارتباطی و حلقه وصل بودن مجمع نمایندگان در جهت منعکس کردن کارهایی که در بدنه حوزه اتفاق می افتد و نقد و پیشنهادهای آن را منعکس کند.

آیت الله اعرافی تاکید کرد: نقش مجمع نمایندگان در سطح یک که 10 هزار طلبه وجود دارد، بایستی برجسته تر شود و ساز و کارهایی برای آن مشخص کرد.

وی با بیان اینکه نسبت به 200 طرحی که موجود است باید اقداماتی صورت بگیرد که در دوره جدید مجمع نمایندگان فعال تر شود، تصریح کرد: با شروع کار مجمع نمایندگان در دوره هشتم برای این مسأله هم بایستی برنامه ریزی هایی صورت بگیرد.

امام جمعه قم اظهار داشت: حوزه برای جامعه و نظام است و بایستی در خدمت آنها باشد، درواقع حوزه چیزی نیست جز اینکه برای فرهنگ و دین مردم تلاش کند و نظام را پیش ببرد.

آیت الله اعرافی در ادامه اشاره ای به جلسات استانی طلاب داشت و اظهار داشت: در برخی از این جلسات خودم و معاونین به عنوان سخنران حضور داشتیم، جلسات پرثمره ای است که بایستی آنها را ارتقا داد.

مدیر حوزه های علمیه گفت: در پایان هفتمین دوره مجمع نمایندگان از هیأت رئیسه مجمع نمایندگان خصوصا از حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد که در قلمروهای مختلف فعال هستند و همچنین از کمیسیون ها و عموم مجمع نمایندگان نهایت تقدیر و تشکر را داریم و در طول یک سال و نیم که ما خدمت میکنیم، کمال رضایت را از مجمع نمایندگان داریم.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha