سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
حامد نیکزادیان مشاور رئیس مرکز خدمات در امور استان ها

حوزه/ مدیر سفرهای استانی رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه کشور از برگزاری نوزدهمین سفر استانی رئیس و مدیران ارشد مرکز خدمات به استان قزوین خبر داد.

به گزارش خبرنگاران خبرگزاری «حوزه»، حامد نیکزادیان با تبریک سالروز ولادت حضرت زینب (س) گفت: سفرهای استانی رئیس و مدیران ارشد مرکز خدمات از مهرماه سال 93 آغاز شده است و تا امروز که در سال چهارم این سفرها هستیم به 18 استان سفر داشته‌ایم.

مدیر کل امور استان‌های مرکز خدمات حوزه بیان کرد: نوزدهمین سفر استانی رئیس و مدیران ارشد مرکز خدمات هفته آینده از 10 الی 12 بهمن ماه به مدت سه روز به استان قزوین برگزار می‌شود.

مدیر سفرهای استانی رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور، گفت: زمینه‌سازی برای ایجاد یک حرکت علمی و فرهنگی در حوزه‌های علمیه و معرفی جامع و کامل از مأموریت و شرح وظایف مرکز خدمات از جمله مهم‌ترین اهداف سفرهای استانی است.

وی ادامه داد: به همین منظور مدیران و مسئولان ستادی مرکز خدمات در قالب گروه‌هایی به‌ تمامی مدارس علمیه استان سفر کرده و گزارشی از فعالیت‌ها و خدمات جدید این مرکز و همچنین نحوه آگاهی از این خدمات به مدیران، اساتید و طلاب این مدارس ارائه می‌کنند.

نیکزادیان خاطرنشان کرد: در این دیدارها نمایندگان رئیس مرکز خدمات از ممتازین تحصیلی، حافظین قرآن، کادر، مدیران و اساتید مدارس علمیه تجلیل می‌کنند و سپس بروشورهایی که حاوی خلاصه‌ای از فعالیت‌های مرکز است بین طلاب توزیع می‌شود.

مدیر سفرهای استانی رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور، بیان کرد: استان قزوین در مجموع 5 شهر حوزوی و 13 مدرسه علمیه دارد که از این تعداد 7 مدرسه به برادران و 6 مدرسه به خواهران اختصاص دارد.

وی افزود: روز سه شنبه گروه‌های اعزامی از سوی رئیس مرکز خدمات در قالب چهار گروه به مدارس علمیه سراسر استان اعزام می‌شوند و با طلاب این مدارس دیدار می‌کنند.

مدیر کل امور استان‌های مرکز خدمات حوزه ابراز داشت: یکی از برنامه‌های این گروه‌ها بررسی نیازها و مشکلات طلاب استان از نزدیک است و پس از شنیدن سؤالات و مسائل مطرح شده، در جلسه‌ای گزارش این دیدارها به رئیس مرکز خدمات ارائه می‌شود.

نیکزادیان گفت: شناسایی و استفاده از ظرفیت‌ها و منابع استانی و هویت بخشی، تقویت و ارتقای مراکز استانی در بین دستگاه‌های حوزوی، حاکمیتی و دولتی از دیگر اهداف این سفرها است.

مشاور رئیس مرکز خدمات در امور استان‌ها افزود: حجت الاسلام و المسلمین ربانی در اولین گام از سفر استان با حضور در گلزار شهدای استان قزوین به مقام شامخ شهدای این شهرستان ادای احترام خواهند کرد.

وی ابراز داشت: دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان، استاندار، اساتید، مدیران و معاونان مدارس علمیه شهرستان قزوین، تعدادی از شخصیت‌های حوزوی و دیدار با مدیران ادارات و سازمان‌های دولتی در ارتباط با مرکز خدمات دیگر برنامه‌های رئیس مرکز خدمات در روز چهارشنبه است.

نیکزادیان افزود: برگزاری جلسه شورای راهبردی مرکز خدمات با حضور رئیس، معاونان و مدیران مستقل مرکز خدمات و مدیر و همکاران مرکز خدمات استان میزبان ،از جمله برنامه‌های جدیدی است که امسال به برنامه سفرهای استانی اضافه شده است.

مدیر سفرهای استانی رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور، بیان کرد: در این جلسه مشکلات و نیازهای حوزویان استان مطرح و به آنها رسیدگی می‌شود و تصمیمات لازم در همان جلسه گرفته می‌شود.

شایان‌ذکر است، ارتباط نزدیک و عاطفی با جامعه‌ی هدف و گفتگوی صمیمانه با آنها، اطلاع یافتن از نحوه‌ی خدمت‌رسانی در استان‌ها از جهت کمی و کیفی و بررسی نیازها و مشکلات حوزویان با شنیدن نقطه نظرات، پیشنهاد‌ها و انتقادها و ارزیابی وضعیت مرکز خدمات در تعاملات و ارتباطات با مراکز و ادارات حوزوی و دولتی استان ازجمله اهداف سفرهای رئیس مرکز خدمات و هیئت همراه است.

همچنین از دیگر اهداف این سفرها می‌توان به حضور مدیران ارشد ستادی در صف و درک متقابل از فعالیت‌ها با توجه به محدودیت‌های استانی، کسب و تبادل تجربیات موفق استانی به استان‌های دیگر و هویت بخشی، تقویت و ارتقای مراکز استانی در بین دستگاه‌های حوزوی، حاکمیتی و دولتی اشاره کرد.

امسال چهارمین سالی است که سفرهای استانی برگزار می‌شود و در چهار سال گذشته رئیس مرکز خدمات با سفر به استان‌های آذربایجان غربی، کرمان، خوزستان، ایلام، سمنان، چهارمحال بختیاری، خراسان جنوبی، فارس، بوشهر، گیلان، کهکیلویه و بویراحمد، خراسان شمالی، یزد، کرمانشاه، آذربایجان شرقی، اردبیل و زنجان و منطقه کاشان با حوزویان این استان‌ها دیدار و مشکلات آنها را از نزدیک مورد بررسی قرار داده است.

انتهای پیام/313/30

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha