جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
تصاویر/ گردهمایی طلاب و فضلای دامغانی

حوزه/ معاون امور بین الملل دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به حوادث عرصه بین الملل، بر لزوم حضور جدی طلاب در عرصه های بین المللی و برای توسعه انقلاب اسلامی در جهان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین قمی چهارشنبه شب در اولین هم اندیشی علما و فضلا و طلاب دامغانی مقیم حوزه علمیه قم که در بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسرا در قم برگزار شد،گفت: دامغان شهری با حوزه علمیه کهن و بزرگانی از علما است که در عرصه های مختلف اجرایی کشور نیز نقش برجسته ای دارد؛ در عرصه مدیریتی، قضایی، امام جمعه، فرهنگی و... این شهر، شهر فرهیختگان است.

وی افزود: همیشه این سوال را باید از خود بپرسیم که عرصه فرهنگی بین المللی، امروزه چه انتظاراتی از طلاب و سربازان امام زمان(عج) دارد و چه کاری می توانیم انجام دهیم.دنیا درعصر معاصر شاهد دو گفتمان بود که شامل دو بلوک شرق و غرب بود؛ شعار لیبرال های غربی آزادی  و شعار سوسیالیست ها نیزعدالت بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد:  هر کسی در این کشور می خواست سخنی بیان کند، یا باید در حوزه ادبیات شرقی و یا غربی صحبت می کرد و حتی برخی از طلاب مجبور بودند که کتاب های کاپیتال مارکس را مطالعه کنند و با چند آیه و روایت بیان کنند تا بتوانند سخن انقلابی بگویند.

حجت الاسلام والمسلمین قمی یادآورشد: هر دو گرایش غربی وشرقی، خلاف فطرت هستند و آن عاملی که سوسیالیسم را به موزه تاریخ فرستاد و لیبرالیسم نیز ارزش خود را  از دست بدهد شعار قرآنی شامل اصل کرامت انسانی بود.

وی افزود: پیامبر اکرم(ص) در زمانی که زن ارزشی نداشت دست دختر خود را بوسید و سوره قرآنی در این زمینه نازل شد؛ پیامبری که می فرماید اگر کسی شاخه درختی را شکسته است، گویی بال فرشته ای را شکسته است با گفتمان کرامت انسانی ما را در مسیر انقلاب قرار دادند.

معاون امور بین الملل دفتر مقام معظم رهبری تصریح کرد: انقلاب اسلامی ما با شعار قرآنی کرامت انسانی به پیروزی رسید و از ابتدای پیروزی انقلاب، دشمنی نیز با انقلاب آغاز شد؛ در روز 23 بهمن آمریکا به دنبال کودتا در ایران بود و سه روز پس از انقلاب هیئت اکبار عربستان علیه انقلاب ما اطلاعیه صادر کرد، ولی این انقلاب راه خود را ادامه داد و نه تنها در داخل مرز، بلکه در خارج از مرزها نیز آثار پربرکتی به جای گذاشت.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: سپاه انقلاب اسلامی امروزه در حزب الله و حشدالشعبی و دفاع وطنی در سوریه و یمن تکثیر شده است؛ این نیروهای مسلح، فرهنگی و با تکیه بر ولایت اهل بیت(ع) شکل گرفتند و در طول تاریخ پس از پیروزی انقلاب اسلامی هیچ حکومتی به پیشرفت تشیع خدمت نکرده است.

حجت الاسلام والمسلمین قمی یادآورشد: در این عرصه در شرایطی به سر می بریم که در چند مورد مشخص تبلور جنگ کفر و الحاد از یک سمت و ایمان در یک سمت دیگر و یا به تعبیر بهتر جبهه کوثر و تکاثر در مقابل هم ایستاده اند و در همه عرصه ها گفتمان کوثری پیروز شده است.

وی افزود: در مساله یمن، پس از گذشت بیش از 1000 روز که عربستان وحشیانه ترین حملات خود را انجام داد که بچه هایی که شعار آنها غدیر و هدفشان عاشورا بود را از پای درآورد ؛امروز عربستان بیش از هر روز دیگری از پیروزی خود ناآمید است و تمام طرح های عملیاتی که عربستان داشت توسط بچه های معتقد به ولایت اهل بیت (ع)خنثی شد.

معاون امور بین الملل دفتر مقام معظم رهبری تصریح کرد: عربستان با حملات زمینی و دریایی و هوایی هیچ کاری از پیش نبرد؛ پس از پاک شدن مساله علی عبدالله صالح ابهت انصارالله بیش از پیش ثابت شد و وحدت یمن بدون حضور علی عبدالله صالح حفظ شده است و حزب وی نیز از درون متلاشی شد و سپس به سراغ اخوان المسلمین رفتند و رهبران آنها را به امارات بردند که با محمد بن سلمان دیدار کنند، ولی در بین خودشان اختلاف افتاد ؛ انصارالله و نیروهای کیفی که این نیرو با حداقل امکانات ایجاد کرده است در مقابل ارتشی که بیش از 40 برابر چین بودجه نظامی دارد ایستاده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: از دیگر سوی مزدوران ائتلاف سعودی پس از تلفات خود در عجب است که چه کسی را به عنوان مزدور به خدمت بگیرد و امروز دست به دامان کشورهای آمریکای جنوبی شده است؛ اخیرا دو هواپیمای پیشرفته ائتلاف سعودی ساقط شد و اگر توازن در وحشت ایجاد شود نقطه قوت عربستان برای بمباران زنان و مردم و مراکز عمومی نیز از بین خواهد رفت.

حجت الاسلام والمسلمین قمی یادآورشد: همین مردمی که  از نظر مادی در مضیقه جدی هستند ابتکارات جدی نیز دارند؛ آنها توانستند قدرت خود را بر سواحل تحکیم ببخشند و اگر بخواهند می توانند باب المندب را ببندند؛ آنها موشک های روسی را پیشرفته تر کردند و موشک هایی با برد 900 کیلومتر تولید می کنند.

وی افزود: به کمیته سازمان ملل گفته شد که ایران از کجا می تواند به یمن موشک بفرستد؟ زیرا یمن در سه رده دریایی محاصره است؛ فضا نیز در اختیار دشمنان است و راه زمینی نیز وجود ندارد؛ پس چگونه این موشکی که با جرثقیل حمل می شود می تواند به عربستان برود؛ عربستان موشک های پاتریوت گرانقیمت را برای انهدام این موشک ها به کار می برد که در چند مورد اخیر نیز نتوانستند آنها را بزنند.

معاون امور بین الملل دفتر مقام معظم رهبری تصریح کرد: جمعیت زیدیه یمن 65 درصد بود و وهابی ها با ده ها مکتب و تراشیدن آنها این جمعیت را به زیر 50 درصد مبدل کرد، ولی همین مردم در میدان مغناطیس انقلاب اسلامی حرکت کردندو موفق شدند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: محمد بن سلمان چندی پیش به بشار اسد پیام داد که تضمین میکنیم که تا آخر عمر خود و خانواده ات حاکم سوریه باش و تمام خرابی ها را بازسازی می کنیم ولی شرط آن است که با ایران قطع رابطه کن ولی بشار قبول نکرد؛ جبهه انقلاب توانست سوریه را که با 60 کشور درگیر بود و قرار بود که سوریه در دو ماه ساقط شود امروز همه می گویند که سوریه راه حل نظامی ندارند و باید راه حل سیاسی در پیش گرفت، آن هم نه در ژنو بلکه در آستانه و با حضور ایران.

حجت الاسلام والمسلمین قمی یادآورشد:  وقتی امروز را با بیست سالگی انقلاب فرانسه و روسیه و حتی مشروطه مقایسه می کنیم می بینیم که انقلاب های آنها چگونه استحاله شد؛ مشکلات وجود دارد ولی روند، رو به تکامل است؛ سوال این است که در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی طلاب چه وظیفه ای دارند که این رویکرد را پیش ببریم.

وی افزود: باید به شعارهای اصلی انقلاب از جمله استقلال آزادی جمهوری اسلامی، کرامت انسانی، عدالت، جنگ فقر و غنا ملتزم باشیم؛ همچین باید دنیا را در یک بحث جبهه ای بنگریم؛ امروزه طلاب یک رسالت جهانی دارند و نباید آنها را به حوزه اختلافات کوچک تنزل دهیم.

معاون امور بین الملل دفتر مقام معظم رهبری تصریح کرد: طلاب باید به یک یا دو زبان مسلط باشند؛ همچنین باید برای حضور در عرصه بین الملل فعالیت های متنوع انجام داد؛ نهادهای بین المللی، جوایز بین المللی، توریسم و... در عرصه بین الملل نقش دارند و باید خود را برای آنها آماده کنیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: کسی می تواند پیام امام و تشیع و ولایت و انتظار را به دیگران منتقل کند که خودش در سیر صعود به این پیام رسیده باشد و خود ساخته باشد؛ وقتی در زندگی شخصی بزرگانی چون امام و رهبری دقت می کند، بسیار تعجب می کند.

حجت الاسلام والمسلمین قمی یادآورشد: رهبر انقلاب بیان کردند، از کسانی که به من منسوب هستند انتظار ندارم که زندگی زاهدانه داشته باشند که بهتر است داشته باشد، ولی انتظار داریم که سطح زندگی آنها از سطح زندگی متوسط مردم بالاتر نباشد زیرا اگر اینگونه باشد مردم از دور آنها پراکنده می شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha