جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
گادی آیزنکوت

حوزه/ گادی آیزنکوت گفت: تهدید شیعه بزرگ ترین تهدید پیش روی این رژیم است، اما به خاطر ضعف کشورهای عربی، اسرائیل از این خطر در امان است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»،‌ روزنامه هاآرتص اسرائیل با استناد به سندی در مورد استراتژی دفاعی رژیم صهیونیستی گفت: بنا بر این سند، تهدید شیعه بزرگ ترین تهدید پیش روی این رژیم است، اما به خاطر ضعف کشورهای عربی، اسرائیل از این خطر در امان است.

این سند به مدت دو ماه است که میان نظامیان اسرائیلی توزیع شده و روزنامه هاآرتص بخش هایی از آن را برای اولین بار در روز گذشته(جمعه) منتشر کرد و در آن به نقش محوری ایران در تقویت نفوذ شیعه به ویژه از راه همکاری با حزب الله اشاره کرد و گفت: ایران و حزب الله نیروهای مسلح شیعه را در مرز اسرائیل با سوریه مستقر کرده اند.

بنا بر این سند، ارتش اسرائیل ضمن بیان احتمال تشدید درگیری ها در فلسطین، اوضاع فلسطین اشغالی را بی ثبات توصیف کرده و افزوده فلسطین دومین تهدید پیش روی اسرائیل به شمار می رود.

در این سند تاکید شده که رژیم صهیونیستی به زودی و در فاصله چند سال آینده اوضاع استراتژیک سخت و دشواری را در رابطه با دشمنان خود خواهد داشت و این به خاطر حمایت آمریکا و تهدید هسته ای ایران و تضعیف جایگاه کشورهای عربی به خاطر مشکلات داخلی آنها خواهد بود.

اسرائیل در این سند از ارتش خود خواسته زیر نظر ژنرال گادی آیزنکوت رابطه خود را با کشورهای سازشگر منطقه تقویت کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha