جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نماینده سازمان ملل اسرائیل را «رژیم آپارتاید» خطاب کرد

حوزه/در جلسه شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو، عضو هیات آفریقای جنوبی اسرائیل را تنها «رژیم آپارتاید» در سرتاسر دنیا دانسته و از سیاست های سرکوبگرانه علیه فلسطینیان انتقاد کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از الجزیره، در جلسه شورای حقوق بشر در ژنو، یک عضو سازمان ملل با انتقاد از عملکرد رژیم صهیونیستی، اسرائیل را یک رژیم «آپارتاید» خطاب کرد.

سرزنش و محکومیت اسرائیل در این شهر سوئیسی، روز سه شنبه و در جریان بررسی سابقه حقوق بشری کشور ها با میزبانی سازمان ملل متحد اتفاق افتاد.

عضو هیات آفریقای جنوبی به مقامات اسرائیلی و دیگر اعضای سازمان ملل متحد در کاخ سازمان ملل در ژنو گفت: اسرائیل تنها رژیمی در جهان است که می توان آن را یک رژیم آپارتاید خطاب کرد. ما عمیقا نگران انکار حق تعیین سرنوشت مردم فلسطین هستیم. حقی که در نبود آن هیچ یک از حقوق بشر دیگر نمی تواند وجود داشته باشد یا از آن ها لذت برده شود.

این نماینده توصیه های چندین کشور عضور که خواستار پایان دادن به اشغال 50 ساله سرزمین های فلسطین بودند را نیز ارائه داد. تعدادی از اعضای سازمان ملل متحد نیز نگرانی هایشان را درخصوص وخیم شدن وضعیت حقوق بشر در مناطق اشغالی و نقض و نادیده گرفتن قطعنامه های سازمان ملل متحد توسط اسرائیل را اعلام کردند.

هیات فلسطینی نیز با بیان اینکه حرکت مردم فلسطین ادامه دارد گفت: اسرائیل باید مطیع قوانین بین المللی باشد و 50 سال اشغال غیرقانوین سرزمین های فلسطین و اعمال سیاست های آپارتاید بر مردم این کشور را به پایان برساند و دیوار غیرقانونی حائل را بردارد.

این نماینده به توصیه های چندین کشور عضو اشاره کرد که به ویژه برای پایان دادن به اشغال 50 ساله سرزمین های فلسطینی است.

ایران، سوریه، اردن، امارات، مالزی و چند کشور دیگر نیز خواستار پایان دادن به اشغال سرزمین فلسطین، ایجاد شهرک های صهیونیست نشین، تخریب خانه ها و سازه های فلسطینی و آواره سازی اجباری فلسطینیان از خانه و کاشانه شان شدند. انگلیس، فنلاند و اتریش نیز نگرانی هایی در خصوص بازداشت کودکان فلسطینی در اسارتگاه های اسرائیل ابراز کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha