پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
بهشتی نژاد

حجت الاسلام والمسلمین بهشتی نژاد گفت: آیت الله عبودیت بریده از دنیا بودند و تدریس وتحصیل حوزوی را بر خود واجب می دانستند، تهجد، اشک سحرگاهی و مجهز شدن به سلام زهد و تقوا جدیت در درس و متخلق به اخلاق حسنه جزو شاخصه های عالمان دینی همچون ایشان بود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین سید حسین بهشتی نژاد، پیش از ظهر امروز در مراسم بزرگداشت آیت الله عبودیت و حجت الاسلام استاد  فاضل که در مدرسه علمیه صدر بازار اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: یک عالمی  که می خواهد نفس و سلوک آن را  برای جامعه اثرگذار باشد، این است  که زاهد و خیرخواه باشد.

عضو شورای مرکزی ائمه جماعات اصفهان با بیان اینکه اگر عالمی چنین شد،  خداوند دلها را به سمت آن عالم می برد عنوان کرد: حضور پرشور مردم در مراسم  تشییع بزرگان  دینی یکی از نتایج این زهد است.

حجت الاسلام والمسلمین بهشتی نژاد ابراز کرد: عالم دین،  طبیب و پزشک جامعه است، براین اساس در امر علوم دینی سخت گیری خاص شده است چون کسی  که می خواهد متخلق به اخلاق اسلامی باشد، خود باید متخلق به اخلاق باشد.

وی تصریح کرد: وجود عالمان بزرگی  چون آیت الله مظاهری، آیت الله ناصری و آیت الله عبودیت و دیگر اساتید اخلاق چشم و چراغ حوزه علمیه هستند، لذا توجه به خاستگاه  تربیتی این عالمان  حائز اهمیت است.

رئیس ستاد تفسیر قرآن اصفهان عنوان کرد: این عالمان بریده از دنیا بودند و تدریس وتحصیل حوزوی را به خود  واجب می دانستند، تهجد، اشک سحرگاهی ومجهز شدن به سلام زهد و تقوا جدیت در درس و متخلق به اخلاق حسنه جز شاخصه های عالمان دینی مرحوم چون آیت الله عبودیت و حجت الاسلام استاد فاضل بود.

مدیر کل اسبق تبلیغات اسلامی اصفهان افزود: آیت الله عبودیت در امر تربیت فرزند نیز شاخص هستند که از آن مرحوم حجت الاسلام رسول عبودیت استاد برجسته فلسفه موسسه امام خمینی (ره)  است، به حق باید گفت بسیاری از طلاب حوزه علمیه اصفهان  فرزندان علمی آیت الله عبودیت به شمار می روند.

استاد حوزه اصفهان خاطرنشان کرد: زبان شاکر از دیگر خصایص مرحوم آیت الله عبودیت بود، هیچ گاه در هیچ مرحله ای از زندگی خود لب به عدم شکر نگشود و زیبنده به چهره خندان و اخلاق حسنه بود،  هر چه عالمان دینی دارند از توجه و توسل به اهل بیت است  که این خود درسی بزرگ برای طلاب جوان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha