یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
تصاویر/ مراسم بزرگداشت چهلمین روز ارتحال مرحوم آیت الله حائری شیرازی

حوزه / عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: بی شک توسعه و تقویت نظام فقاهت حوزه های علمیه، سدی در برابر نفوذ دشمن به جامعه اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی میر باقری ، امشب طی سخنانی در مراسم بزرگداشت چهلمین روز درگذشت مرحوم آیت الله حائری شیرازی که با حضور تنی چند از علما و مراجع معظم تقلید در مسجد اعظم قم برگزار شد، با بیان این که مومن و  فقیه وقتی که از دنیا می رود، رخنه ای به واسطه مرگ او در جامعه دینی حاصل می شود، گفت: مثل وجود انسان مومن و فقیه مثل دروازه های شهر در برابر نفوذ دشمن است،  چه آن که حقیقتاً انسان مومن و به خصوص عالم فقیه مانع از نفوذ دشمن به جامعه اسلامی است.

وی با اشاره به این که حضرات معصومین(ع) در کنار مبارزه با دشمنان، ارکان اصلی جامعه شیعه را بنا کردند، افزود: از جمله عوامل تشکیل جامعه اسلامی از سوی ائمه اطهار (ع) تقویت وحدت امت اسلامی و در عین حال تاکید بر تقیه در مواقع ضروری بوده است تا بتوان جامعه شیعی را به درستی مدیریت و هدایت و از گزند دشمنان حفظ کرد.

عضو خبرگان رهبری با بیان این که حوزه و روحانیت ، مرزبانان فرهنگی و عقیدتی جامعه اسلامی هستند، گفت: با توجه به این که نظام طاغوتی و شیطانی در پی نفوذ همه جانبه در جامعه اسلامی و استحاله فرهنگ عمومی مومنین است، لذا علما و فقها و حوزه های علمیه می بایست با رصد گری و پایش و نظارت خاص خود همچنین توسعه و تقویت نظام فقاهت مانع از تحقق دشمن در این نفوذ شوند.

وی تاکید کرد: روحانیت حوزه های علمیه باید مسایل مستحدثه زمان خود را بشناسند و جلوتر از زمان خود حرکت کند تا در برابر طرح ها و توطئه های آتی دشمنان آمادگی لازم را داشته باشد.

استاد حوزه علمیه قم همچنین با بیان این که امروز دنیای غرب و استکبار به دنبال استحاله اسلام و شیعه در درون فرهنگ خود است، گفت: طی قرون اخیر که همواره دشمنان به دنبال استحاله اسلام و شیعه بوده اند، علما و فقهای شیعه در برابر آنان ایستادگی کرده و از مرزهای تشیع و اسلام ناب به خوبی دفاع کردند و امروز این رسالت عظیم بر عهده حوزویان و علمای روزگار ماست.

عضو خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود ضمن گرامیداشت یاد و خاطره و مجاهدت های علمی و اخلاقی و معنوی مرحوم آیت الله حائری شیرازی بیان داشت: آن عالم فرزانه و استاد اخلاق حقیقتاً در تراز معیار های دینی می اندیشید، به طوری که گاهی یک اندیشه را سال ها دنبال می کرد تا به نتیجه رسیده و آن را به جامعه معرفی کند.

حجت الاسلام و المسلمین میرباقری با بیان اینکه مرحوم آیت الله حائری شیرازی نسبت به دشمن شناسی از نگاه عمیقی برخوردار بود، افزود: ایشان در طول زندگی خود تولید ثروت فراوانی داشتند؛ اما به جز یک خانه کوچک در محله قم نو چیز بیشتری نداشته و ساده زیستانه و با مردم زندگی می کردند.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha