جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی

حوزه/ عضو جامعه مدرسین گفت: در این نظام در برخی از امور افراد نا اهل قرار گرفته و همین مسئله باعث مشکلاتی در جامعه شده است و حضرت زهرا(س) در آن زمان هم همین خطر را به امت توجه داده بودند.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی امروز در مراسم ایام شهادت حضرت فاطمه(س) که با حضور حضرات آیات مکارم شیرازی و سبحانی از مراجع تقلید و اقشار مختلف مردم در مدرسه امیرالمؤمنین(ع) در قم برگزار شد گفت: از جمله مباحثی که در سیره حضرت زهرا(س) در دو خطبه فدکیه و بیت شریفشان در عیادت از زنان مدینه از آن حضرت ایراد شده است، حضرت می خواستند خطرات بعد رحلت پیامبر(ص) که دین و ولایت را تهدید می کند، هشدار دهند.

عضو جامعه مدرسین حوزه عنوان کرد: آن بانو به دنبال القاء و  آگاهی این مسئله بود ای مردم هوشیار باشید که بعضی افراد  در پنهان مشغول طراحی  علیه دین، اسلام و ولایت می باشند و از این طریق قصد دارند انحراف در دین ایجاد و باعث گمراهی امت شوند.

این استاد حوزه اظهار داشت: ای مردم هر موقع صالحان و پاکان در رأس امور دینی بودند، مردم گمراه نشدند و هر موقع در رأس امور جامعه ناصالحان قرار گرفتند و کسانی که اصلا اهلیت رهبری اجتماعی و علمی را ندارند، جامعه دچار عقب ماندگی در همه صحنه ها شده است.

وی افزود: حضرت زهرا(س) به مردم هشدار می دهند، ای مردم در شرایطی قرار داریم که بعضی افراد ناصالح و بی علم قصد دارند عهده دار جامعه شوند و از این طریق صالحان را کنار بزنند و این خطر بزرگی است و شما مردم مواظب و هوشیار باشد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی با بیان اینکه حضرت زهرا(س) به دنبال القاء این مسئله بودند که مردم مصیبت بزرگی امت را تهدید می کند گفت:  آن مصیبت حضور ناهلان به جای انسانهای شایسته در رأس امور جامعه است.

عضو جامعه مدرسین حوزه عنوان کرد: اگر ناهلان در رأس امور جامعه قرار گیرند به جای پرداختن به امور اصلی و متن به امور حاشیه ای خواهند پرداخت و این مسئله تهدید بزرگ است و باعث عقب ماندگی و فروپاشی جامعه است.

این استاد حوزه با تاکید براینکه در شرایط فعلی رهبر انقلاب و بزرگان دین و مراجع تقلید بارها فریاد زدند که به جای پرداختن به امور حاشیه ای و فروعات به امور اصلی جامعه بپردازید، اظهار داشت: بر اساس تجربه تاریخ هر موقع این مسئله در جامعه صورت گرفته، آثار مخربی برای آن جامعه به همراه داشته است و از جمله آن فروپاشی بود.

وی با بیان اینکه بر اساس تجربه تاریخ هر موقع امور حساس کشور، بدست افراد ناهلان قرار گرفت و شایستگان به حاشیه رفتند، نظام و کشور به انحراف رفت، عنوان کرد: این هدف دشمن است و قصد دارد افرادی را در رأس امور قرار دهد تا کشور به نابودی برود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی گفت: بارها رهبر انقلاب تاکید کردند لازم است در سن 40 سالگی انقلاب افرادی  به آسیب شناسی انقلاب و برای پیشرفت انقلاب راهکار ارائه دهند. 

عضو جامعه مدرسین حوزه عنوان کرد: علم اجمالی داریم که در این نظام در برخی از امور افراد نااهل قرار گرفته  و همین مسئله باعث مشکلاتی در جامعه شده است و حضرت زهرا(س) هم همین خطر را به امت توجه داده بودند.

 

40/313

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha