پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تصاویر/ نشست مدیران کانال‌های تلگرامی حوزوی به میزبانی خبرگزاری حوزه

حوزه/ صدرایی عارف گفت: ما نیازمند تقویت فعالیت رسانه ای طلاب هستیم و جلسات و هم اندیشی ها در این راستا بسیار مهم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حسن صدرایی عارف، سردبیر این خبرگزاری طی سخنانی در هم اندیشی حوزویان فعال در فضای مجازی که به همت و میزبانی رسانه رسمی حوزه برگزار شد. با تاکید بر لزوم همفکری و هم افزایی طلاب و فضلای فعال در این عرصه ابراز داشت:

برگزاری سلسله نشست با مدیران و فعالان حوزوی که در عرصه های رسانه ای حضور دارند در دستور کار خبرگزاری حوزه قرار گرفته است که در اولین نشست، در خدمت تعدادی از مدیران کانالهای تلگرامی که در قم حضور دارند هستیم و این نشستها در سطوح مختلف ادامه خواهد یافت.

وی گفت: برخی از طلاب و فضلای حوزه در عرصه رسانه و به خصوص فضای مجازی و شبکه های اجتماعی بسیار فعال هستند و لازم است که در این باره ما هوشمندانه تر و دغدغه مندانه تر وارد شویم.

وی افزود:یکی از الزامات مهم در این خصوص ناظر به بحث هویت بخشی به کار رسانه ای طلاب است و ما باید به هویت طلبه رسانه ای بیش از پیش بها بدهیم.

صدرایی عارف با بیان این که ما نیازمند تقویت فعالیت رسانه ای طلاب هستیم و جلسات و هم اندیشی ها در این راستا بسیار مهم است، گفت : به خصوص در شرایط فعلی هر چه جلوتر می رویم اهمیت و ضریب نفوذ و اثرگذاری شبکه های اجتماعی افزایش می یابد این تعامل ها ضروری تر جلوه می کند.

وی اضافه کرد: از سویی درد و دغدغه مشترک همه ما با وجود همه اختلاف سلایق و رویکردهای مختلف ، درد دین است و همه ما به نشر و ترویج آموزه های اهل بیت (ع) به شدت علاقه داریم و در این جهت باید از تجربیات خوب بهره ببریم.

وی تعامل و گفت و گو میان فعالان رسانه ای را ضروری خواند و گفت: تجربه موفق امام موسی صدر در گفت و گو با طیفهای گوناگون پیش روی ماست و شایسته است که از این تجربه بهره ببریم؛ امام صدر هیچکاه از عقاید خود کوتاه نیامد و یا مسامحه نکرد اما با پیروان و رهبران دینی از مذاهب و طیفهای مختلف گفت و گو کرد و ازقضا به سود مکتب اهل بیت(ع) و منتهی به عزت شیعه شد.

سردبیر خبرگزاری حوزه ضمن توضیحاتی درباره فعالیت ها و محورهای کاری رسانه رسمی حوزه گفت: در این خبرگزاری ورود به شبکه های اجتماعی در ماه های اخیر قوت گرفته و بازخوردهای خوبی نیز از این مساله گرفته ایم.

وی افزود: در حال حاضر نیز دارای 11 شبکه اجتماعی هستیم، ضمن آن که در زمینه تولیدات چند رسانه ای نیز فعال تر شده ایم.

سردبیر خبرگزاری حوزه ضمن درخواست از حاضران برای نقد صریح فعالیتهای خبرگزاری به به رویکردهای تعاملی در سایت و کانال خبرگزاری حوزه اشاره کرد و گفت: پیامهای مخاطبان را در درگاه های رسانه ای خود منتشر می کنیم و بسیاری از این پیامها انتقاد از خبرگزاری حوزه و یا بخشهای اداری در مرکز مدیریت حوزه است اما این روند را آغاز کرده ایم و مدتی کمپین #ما_را_نقد_کنید را در خبرگزاری حوزه به راه انداختیم و طبعا این فضای نقد را به بقیه مجموعه های دینی و حوزوی نیز سرایت خواهیم داد.

گفتنی است: در ادامه جلسه فعالان و مدیران شبکه های اجتماعی به بیان دیدگاه ها و نظرات خود پرداختند که مشروح آن به زودی در خبرگزاری حوزه منتشر می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha