پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سردار سلیمانی

حوزه/ فرمانده سپاه قدس با تاکید بر ضرورت صیانت از انقلاب اسلامی، تصریح کرد: وظیفه ما مردم حفظ دستاوردهای انقلاب است که با پیروی محض از ولایت فقیه امام خامنه ای و حفظ وحدت رخ خواهد داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کرمان، سردار حاج قاسم سلیمانی، در مراسم راهپیمایی مردم کرمان به مناسبت 22 بهمن ضمن تبریک سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در رابطه با تفاوت انقلاب ایران با دیگر انقلابها، گفت: انقلاب ها در دنیا با انقلاب اسلامی تفاوتی ماهوی و اساسی دارند.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ادامه داد: بعضی از انقلابها مانند انقلاب کارگری، انقلابهای قشری بودند؛ بعضی انقلابها مانند انقلاب سیاه پوستان بر سفید پوستان در آفریقای جنوبی، انقلاب عنصری بودند. بعضی انقلابها هم مانند کودتاها نظامی بودند و بعضی انقلابها با مداخله خارجی بوقوع آمد.

وی افزود: انقلاب ما با هیچ یک از این عناصر شباهت ندارد. انقلاب اسلامی انقلابی بود ک فقیر و غنی، سیاه و سفید، شهری و روستایی همه قشرها را در برگرفت.

سردار سلیمانی ادامه داد: انقلاب اسلامی در مقطعی به وقوع پیوست که آمریکا حاکمیت مطلقی داشت و در دنیا غیر از جهان دو قطبی، قطب دیگری وجود نداشت. شاه در اوج قدرت بود و سیطره کاملی بر کشور داشت.  در آن زمان هیچ جریان و حرکت مهم انقلابی و سیاسی وجود نداشت و عمده جریانات را ساواک متلاشی کرده بود. ما در بدترین و سخترین شرایط به رهبری امام(ره) بزرگترین پیروزی را بدست آوردیم.

وی در ادامه به مقاومت مردم ایران اشاره کرد و بیان داشت: مردم ایران در هشت مقطع اساسی ایستادگی و از خودگذشتگی کردند. اولین نقطه در زمان انقلاب و پیروزی آن بود. پس از پیروزی انقلاب مردم ایران در تثبیت نظام، در رفراندوم ها و انتخابات مختلف با رای بالای خود نظام را تثبیت کردند.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران به مقطع بعدی مقاومت مردم ایران اشاره کرد و گفت: نقطه بعدی فتنههای اول انقلاب بود. مردم با حضورشان یا با خون فرزندانشان تمامی این فتنه ها را خنثی کردند.

سردار سلیمانی، جنگ تحمیلی را نماد مقاومت مردم ایران دانست و افزود: هشت سال ایستادگی مردم در جنگ تحمیلی نابرابری که شرق و‌غرب در مقابل ایران بود نماد مقاومت این مردم است.

وی، حادثه جانگداز رحلت امام خمینی را امتحانی سخت برای مردم ایران خواند و افزود: ملت ایران در حادثه جانگداز رحلت امام(ره) با تشخیص راه درست، دور وجود امام جدید جامعه، مقام معظم رهبری چرخید و دل و‌ جان خود را به او داد و نظام را تثبیت کرد. این ملت در حوادث و فتنههای داخلی بعدی خصوصا فتنه 88 با هوش و بصیرت ایستاد و به دشمن تو دهنی زد.

سردار سلیمانی، لازمه حفظ نظام را ماندن در خط امام(ره) دانست و گفت: امام خمینی تعریف جدیدی از جهاد اکبر را ارائه داد. ایشان بابی را به جهاد اکبر اضافه کرد و آن باب عشق و محبت بود که موجب شد در دفاع مقدس شهدای از همه تعلقاتشان عبور کردند و به این جایگاه رفیع رسیدند، این نشأت گرفته از مدرسه امام(ره) بود.

وی خصوصیت دوم امام(ره) را اسلام شناسی دانست و گفت: امام یک اسلام شناس بود. ایشان اولین قدم  را از حوزه شروع کرد و عزلت نشینی و‌گوشه نشینی را از حوزه خارج کرد و این نهاد موثر را وارد سیاست کرد.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران به خصوصیت سوم امام(ره) اشاره کرد و افزود: خصوصیت سوم امام قیام برای حق بود. امام(ره) به دلیل آن که قیامش برای حق بود، با هیچ باطلی سازش نکرد و‌ همه باطلهای درونی را قطع کرد و اجازه جوانه زنی را به آنها نداد.

وی خصوصیت چهارم امام خمینی را جلودار بودن ایشان دانست و تصریح کرد: امام اول با عدهای قلیل حرکت کرد و سختیها زیادی کشید. ابتدا حرکت کرد و بعد مردم را با خود همراه کرد. امام خود در صحنه و خط مقدم میجنگید.

سردار سلیمانی خصوصیت پنجم امام(ره) را زمان شناسی دانست و یادآور شد: امام خمینی چون عالم به زمان بود، آن وقتی که همه اعتقاد به تقیه داشتند، تقیه را حرام کرد. امام(ره) دشمن اسلام و دشمن ملت را خوب و به موقع شناخت و علیه آن قیام کرد.

وی، به نقش مردم در محقق شدن اندیشه های امام اشاره کرد و گفت: اگر امروز اندیشه های امام در حال فراگیر شدن در جهان است، به علت مقاومت مردم ایران است. مقاومت مردم تنها برای ایران مفید فایده نیست، بلکه موجب بیداری ملل دیگر و تحقق شعار آزادگی در جهان شده است.

سردار سلیمانی تصریح کرد: اگر استقامت مردم ایران نبود، داعش و آل سعود و سردمدارانشان آمریکا و اسرائیل جهان را از بین می بردند. این استقامت مردم ایران نجات انسانیت است

سردار سلیمانی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: بعضی از عملیات روانی دشمن می هراسند و این ترس را به جامعه تلقین می کنند که این کار اشتباه است، چرا که جامعه باید با حکمت اداره شود نه با ترساندن، در واقع این دشمن است که از ما می ترسد.

وی خاطر نشان کرد: کسانی که فکر می کنند برای اداره کشور باید با آمریکا همراه و متحد شد، به سرنوشت کشورهایی بنگرند که هم پیمان آمریکا شده اند، اما در فقر شدید و با سرنوشت تیره بسر می برند.

فرمانده نیروی قدس سپاه افزود: کسانی که مدعی ضرورت ارتباط داشتن با آمریکا برای حل مشکلات هستند بگویند آمریکا در 50 سالی که بر ایران تسلط داشت و منافع کشور را می برد، کدام بنا و راه و زیرساخت را برای رفاه مردم ایران ایجاد کرد ؟

سردار سلیمانی تصریح کرد: ملت ایران، ابراهیم وار از درون اتش های برافروخته شده به دست دشمنان به سلامتی گذشته است، چون اعتقاد به حق دارد و خداطلب است

وی افزود: برخی از کسانی که ادعای پیروی از خط امام(ره) را دارند به جای نوشتن نامه سرگشاده و انتقاد آمیز به بیگانگان و دشمنان و بدخواهان، به ولی فقیه زمانه خود نامه می نویسند. این معنی پیروی از خط امام(ره) است ؟

سردار سلیمانی خاطر نشان کرد: این که برخی پای سفره نظامی باشند که خون 200 هزار شهید پای آن ریخته شده است و پُز اپوزیسیونی بدهند، اشتباه است. اگر ما تعلقات را زیر پا گذاشتیم مانند شهدا می توانیم به کشور خدمت کنیم.

فرمانده نیروی قدس سپاه در پایان گفت: وظیفه ما مردم حفظ دستاوردها است که آن هم با پیروی محض از ولایت فقیه امام خامنه ای و حفظ وحدت رخ خواهد داد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha