پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
سیدمرتضی سندی بحرینی

حوزه/ حجت الاسلام سید مرتضی سندی عضو ارشد جریان الوفاء الاسلامی بحرین گفت: آل خلیفه با فرستادن هیئتی از طرف آل خلیفه به اسرائیل بعد از اعلام ترامپ مبنی بر انتقال سفارت آمریکا به قدس خود را در ورطه محور سازشکاران با رژیم صهیونیستی انداخته است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، در حالی انقلاب ملت مظلوم بحرین وارد هفتمین سالگرد پیروزی خود می شود که نظام آل خلیفه با حمایت عربستان و دیگر کشورهای مرتجع منطقه و با پشتیانی غرب و آمریکا دست به سرکوب همه جانبه ملت بحرین می زند و هزاران انقلابی در زندان های رژیم آل خلیفه با انواع شکنجه دست و پنجه نرم می کنند.در همین راستا سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه با حجت الاسلام سید مرتضی سندی عضو ارشد جریان الوفاء الاسلامی در خصوص مهمترین برنامه های انقلابیون در آستانه 14 فوریه به گفت و گو پرداخته است.

حوزه: لطفا درباره مهمترین برنامه های انقلابیون بحرینی در سالروز انقلاب 14 فوریه در بحرین توضیح بفرمایید؟

 در سالروز آغاز انقلاب 14 فوریه نیروهای انقلابی در بحرین برنامه های ویژه و مختلفی را اعلام کردند که اعم از قیام شهروندان به طور منطقه ای و تظاهرات و گردهمایی ها و حرکت در خیابان ها و برگزاری جشن ها برای زنده نگهداشتن آغاز انقلاب در مناطق بحرین هست. چنین برنامه هایی افزایش پیدا کرده و این برنامه ها در همه مناطق بحرین بلکه حتی در خارج از بحرین و در کشورهایی که آن جا برای بحرینی ها فرصت چنین فعالیت هایی وجود داشته باشد مانند لندن،آلمان، استرالیا،ایران،عراق و لبنان و برخی دیگر از کشورهای جهان برنامه های انقلابی برگزار می شود.

معارضان بحرینی در لندن کنفرانسی را در یکی از ساختمان های مجلس اعیان انگلیس برگزار کردند و در آن کشور برنامه های میدانی و رسانه ای و فرهنگی و حقوقی در جهت همبستگی با اقدامات داخل بحرین برپا شده است.

حوزه: مهمترین اهدافی که آل خلیفه از سلب تابعیت و تبعید معارضان  بویژه جناب شیخ عیسی قاسم دنبال می کند چیست؟

اهداف سیاسی سلب جنسیت ها و تبعید و اخراج معارضین از کشور برای فشار وارد کردن به مخالفان نظام آل خلیفه است وقتی می بینند که این قضیه گران تمام می شود، مجبور به کوتاه آمدن و تسلیم شدن می شوند. اما حکومت در طول این هفت سال گذشته نا امید شده و آل خلیفه انواع فشارها و تگناها و سختی ها را بر مخالفان سیاسی وارد کرده اما به نتیجه نرسیده است و معتقدم این روش ها جدید نیست و همچنین شکست خواهد خورد.

بله جناب شیخ عیسی قاسم نماد و نمونه ویژه ای از این موارد سلب تابعیت  هست اما دیدگاه های جناب شیخ عیسی محکم و نفوذ ناپذیر در مقابل توطئه های نظام هست و این توطئه ها و نقشه های حکومت شکست خواهد خورد همچنان که در گذشته شکست خورده است.به اعتقاد من حکومت به طور کامل درمانده شده و به غیر از وسیله سرکوب و زور و ظلم چیزی در دست ندارد و این دلیل درماندگی و بیچارگی او است.

حوزه: وضعیت سلامت عبد الهادی الخواجه در حال حاضر که در زندان های آل خلیفه به سر می برد چگونه است؟

 

 استاد "عبد الهادی الخواجه" یکی از فعالان معروف حقوق بشر است که حدود 7 سال در زندان آل خلیفه به سر می برد و ضد او انواع شکنجه و ضرب و شتم و روش های توهین به کرامت انسانی علیه او به کار گرفتند و حتی فک او در حین بازداشت شکسته شد . نه جایگاهش و نه گذشته درخشانش در دنیای حقوق بشر به کارش نیامد.بلکه آل خلیفه تلاش کرد در شکنجه او به شکل قساوت آمیزتر از دیگران انتقام از نقش فعالان و انقلابیون گذشته را از او بگیرند و زمانی که انقلاب برای معرفی جرائم نظام آغاز شد، استاد الخواجه بارها دست به اعتصاب غذا زد که یکی از آنها 111 روز به طول انجامید و در این اعتصاب اراده و تصمیمش شکسته نشد و او مبارزه اش را از داخل زندان ادامه داد و اخیرا دچار بیماری و کسالت در سلامتشان شده که به دلیل آن به بیمارستان انتقال داده شدند اما شکر خدا حال ایشان بهتر شده است.

 

 هدف وزیر رژیم صهیونیستی از انتشار عکس با شاهزاده بحرینی در تل‌آویو چیست؟

 معتقدم آل خلیفه  در مشت آل سعود گرفتار شده و تبدیل به فدایی عربستان شده است چراکه آل سعود آنها را به زور وارد درگیری ها در منطقه کرده و از این رو  آل خلیفه از آنها خواستند  که در مقابل آن عربستان حمایت مالی و سیاسی و نظامی کامل از نظام آل خلیفه در بحرین انجام دهد.

 هدف از نشر عکس توجه و تاکید بر عادی سازی با اسراییل  است. پس از اظهارات افراط آمیز حمد در صورتی که قبلا رابطه با اسراییل را تحریم کرده بود ، همچنین بعد از سخنان وزیر امور خارجه آل خلیفه که تاکید کرد قضیه فلسطین قضیه حاشیه ای است که او همان کسی است که در مرگ شیمون پرز به سوگواری پرداخت و پیام تسلیت نوشت.

یا دیدارهایی که سری بودند انجام شد و پس ازآن عکس هایی انتشار پیدا کرد که این دیدارها را علنی کرد. همچنین فرستادن هیئتی از طرف آل خلیفه به اسرائیل بعد از اعلام ترامپ مبنی بر انتقال سفارت آمریکا به قدس همه این اقدامات آن هم در جهت اعلام عادی سازی با اسراییل به شکل علنی اتفاق افتاده است و آل خلیفه خود را در ورطه محور سازشکاران با رژیم صهیونیستی انداخته است. رژیم آل خلیفه به نظر قانون گذاری که عادی سازی با اسرائیل را مردود می داند بی توجه است . در آن زمان تظاهرات مردمی گسترده در مردود شمردن عادی سازی با رژیم صهیونیستی برگزار شد. اما بدانید حکومت آل خلیفه  معتقد است با این روش خود را هم پیمان آمریکا معرفی می کند برای اینکه از حمایت و پشتیبانی آنها بهره مند شود.

 گفت و گو از وجیهه سادات حسینی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha