جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
تظاهرات مردم بحرین به مناسبت سالگرد انقلاب و آغاز نافرمانی مدنی

حوزه/ هفتمین سالگرد انقلاب ۱۴ فوریه بحرین آغاز شد و مناطق مختلف بحرین شاهد برداشتن اولین گام های فعالیت های انقلابی بود که احزاب انقلابی برای برپایی آن در روز چهارشنبه و پنج شنبه فراخوان داده بودند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» هفتمین سالگرد انقلاب 14 فوریه بحرین آغاز شد و مناطق مختلف بحرین شاهد برداشتن اولین گام های فعالیت های انقلابی بود که احزاب انقلابی برای برپایی آن در روز چهارشنبه و پنج شنبه فراخوان داده بودند.

تظاهرات و اعتراضات از غروب سه شنبه در مناطق مختلف بحرین به راه افتاد و در جهت آمادگی برای تقویت فعالیت های انقلابی و بزرگداشت سالروز قیام مردم بحرین، مغازه ها، پاساژ ها و اماکن تجاری بسته شدند و چراغ های بیرونی خانه خاموش شد.

تظاهرات شعارهای انقلابی به خود گرفت و در سرتاسر مناطق کشور از جمله پایتخت منامه گسترش یافت؛ به گونه ای که تظاهرات خشمناکی در منطقه ستره و شهرک های القدم، باربار، کرانه، جدحفض، السنابس، الدیه، کرباباد، السهلة الجنوبیة و الشمالیة، بلاد قدیم، ابوقوة، عالی، بوبلی، الهملة، المعامیر، العکر، سماهیج و غیر آن بزگرار شد.

در تظاهرات شعار های انقلاب و فریاد های خشم آلود سر داده شد و بر برپایی سالگرد انقلاب و مشارکت در نافرمانی مدنی تاکید شد.

شعارهایی که در شهرک باربار سر داده شد:"اعتصاب، اعتصاب به خاطر زندانیان"، "ملت ما، مقاومت"، "ای ملت ما نافرمانی کن که پیروزی حتمی است".

مردم مناطق مختلف بحرین خواستار سرنگونی آل خلیفه شدند

در منطقه ستره شعار "خواسته ی ما، سر حمد عیسی است" سر داده شد و در شهرک المعامیر و العکر شعار "مردم خواستار سرنگونی رژیم هستند"، "سرنگون باد حمد عیسی" فریاد زده شد.

تظاهرات کنندگان در شهرک سار، آل خلیفه را مجرم و قاتل خواندند بر حق دفاع مقدس تاکید کردند.

در شهرک کرانه تظاهرات گسترده ای به راه افتاد و با شعار الله اکبر بر حمایت از آیت الله عیسی قاسم تاکید شد.

همچنین در شهرک الدیه، تظاهرات کنندگان شعار "امام حسین (ع)" سردادند و بر نپذیرفتن خواری و تسلیم علی رغم جنایت های آل خلیفه که توسط حمد عیسی حاکم بحرین رهبری می شود، تاکید کرده و حمد عیسی را ملعون توصیف کردند.

در شهرک المرخ، تظاهرات کنندگان شعار "بروید" که در سال 2011 میلادی از میدان "اللؤلؤة" آغاز شد، فریاد زدند و با شعار " بروید، بروید" خواستار خروج آل خلیفه از کشور شدند.

دیشب مناطق مختلف بحرین شاهد تاریکی مطلق بوده است و مغازه و اماکن تجاری تعطیل شده و گروه های جوانان فعالیت های انقلابی را در روز 14 فوریه اجرا می کنند.

همچنین در برخی از محور ها بین نیرو های سرکوب گر آل خلیفه و تعدادی از تظاهرات کنندگان درگیری ایجاد شد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha