جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
عزاداری محرم - بحرین

حوزه/ در ایام ماه محرم، نیرو های وابسته به وزارت کشور بحرین به شهروندانی که در بیشتر مناطق بحرین مراسم سوگواری امام حسین (ع) برگزار می کنند، متعرض می شوند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، در ایام ماه محرم، نیروهای وابسته به وزارت کشور بحرین به شهروندانی که در بیشتر مناطق بحرین مراسم سوگواری امام حسین (ع) برگزار می کنند، متعرض می شوند.

این تجاوز ها بر چند دسته تقسیم می شود:

۱- احضار و بازداشت

علی منصور الملاح و محمد مهدی ضیف، دو جوان از منطقه کرزکان به دلیل مشارکت در مراسم عزاداری محرم، بازداشت شدند. همچنین حدود ۵۰ شهروند که اکثریت آن شیعه بودند، برای بازجویی در خصوص مشارکت در موکب عزاداری به مرکز پلیس شهر حمد احضار شدند.

در همین راستا، مقامات بحرینی محمود القلاف و صالح سهوان را بعد از اجبار به پرداخت مبلغی، آزاد کردند.

۲- تجاوز به نماد های عاشورایی

مقامات امنیتی در روز های ماه محرم، به همراه کارگران شهرداری به جنگ خود علیه نماد های عاشورایی ادامه داده و ده ها عدد از پوستر ها و پرچم های حسینی را در منطقه المصلی، رأس الرمان و الماحوز پایین کشیدند.

۳- استقرار نیرو های امنیتی

وزارت کشور ده ها خودروی امنیتی (گشت) را به همراه تعدادی خودروی زرهی فرستاد تا هنگام برگزاری فعالیت های دینی، در ورودی های تعدادی از روستاهای شیعه مستقر شوند.

این خودرو ها در ورودی ها و خیابان ها و کوچه های منامه پایتخت بحرین و شهر های النویدرات، المعامیر، عالی، سماهیج و ابوصیبع گشت می زنند.

۴- حضور نیرو های نظامی با لباس عادی در داخل روستا های شیعه نشین

یکی از اقدامات ناقضانه این است که وزارت کشور خودرو های نیرو های وابسته به وزارت را با لباس عادی راهی روستاهای شیعه نشین کرده تا عزاداران را زیر نظر بگیرند و از آنان فیلم بردارند و گاهی اوقات آنان را متوقف کرده و کارت شناسایی مطالبه کنند.

حضور این نیرو ها در خیابان های منامه و المالکیه دیده شده و آنها ده ها نفر از شیعیان را متوقف کرده و بعد از سؤال و جواب، از کارت شناسایی آنها عکس گرفته اند.

نیروهای آل خلیفه با حضور در موکب الزنجیل در سماهیج و موکب الشیوخ در باربار و منطقه السنابس، ده ها نفر شرکت کنندگان در هیئت های عزاداری را متوقف کرده و از کارت شناسایی آنها عکس گرفتند.

شبکه رصد یورش ها، بازداشت ها و حضور نیرو های امنیتی گفت: منطقه السنابس شاهد بیشترین میزان استقرار نیرو های نظامی، تعقیب ها و فشار علیه حاضران در مراسم سوگواری حضرت اباعبد الله الحسین (علیه السلام) بوده است.

۵- تهدید های مستقیم

سازمان امنیت بحرین در تماس های مستقیم با رؤسای هیئت های عزاداری در منطقه المصلی، آنها را تهدید کرده که اگر بر راه اندازی دسته های عزاداری اصرار بورزند، اقدامات قانونی علیه آنها انجام خواهند داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • حیدر IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۶
    2 0
    لعنة الله علی القوم الظالمین