جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سومین مجمع «اقتصاد اسلامی آفریقا» در نیجریه برگزار می شود

حوزه/ سومین مجمع دو روزه اقتصاد اسلامی آفریقا با حضور کارشناسانی از کشورهای مختلف آفریقایی از جمله نیجریه، سومالی، ساحل عاج، سودان، کنیا در روزهای ۲۷-۲۸ مارس ۲۰۱۸ میلادی در شهر لاگوس نیجریه برگزار می شود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، سومین مجمع دو روزه «اقتصاد اسلامی آفریقا» با حضور کارشناسان، اقتصاددانان و تصمیم گیرندگان ارشد از کشورهای مختلف آفریقایی از جمله نیجریه، سومالی، ساحل عاج، سودان، کنیا  در روزهای 27-28 مارس 2018 میلادی در شهر لاگوس در نیجریه برگزار می شود.

میزبانی این همایش به عهده  شرکت اسلامی توسعه بخش خصوصی در نیجریه بوده و برخی از عوامل اصلی توسعه اقتصاد اسلامی در قاره آفریقا که عبارتند از: افزایش پایگاه تولیدی این قاره همراه با نیازهای زیربنایی و رشد جمعیتی قوی که موجب ایجاد تقاضای قابل توجهی برای تامین مالی می شود در لیست مباحث این گردهمایی قرار دارند.

لازم به ذکر است در میان بخش های اقتصاد اسلامی رو به رشد در قاره آفریقا می توان به موسسات خرد مالی، میکروفایننس و بازار صکوک اشاره کرد. هرچند چالش هایی در این زمینه باقی مانده که از جمله آن ها می توان به چارچوب و سیستم نظارتی فعلی اشاره کرد که برای تضمین بهره وری کافی نمی باشد.

استاندارد سازی و زمان بندی مناسب معاملات اقتصاد سازگار با شریعت اسلامی نیز از جمله موضوعات مهمی هستند که قرار است در این همایش اقتصاد اسلامی به بحث و بررسی گذاشته شده و فرصت های مناسب برای رشد در سال آینده را مدنظر قرار دهد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha