شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
 آیت الله العظمی نوری همدانی

حوزه/ فقیه و حوزه نقش مهمی در آگاهی دادن مردم به مسائل شرعی و سایر مسائل دارند و به همین دلیل کسانی که در این جایگاه قرار می گیرند، ضرورت دارد از شاخص ترین افراد باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حضرت آیت الله نوری همدانی پیش از ظهر امروز در دیدار رئیس دانشگاه معارف اسلامی با بیان اینکه برجسته ترین علم در میان سایر علوم، فقه می باشد و برای تبیین درست آن نیازمند فهمیدن صحیح آن و برنامه ریزی جهت تربیت فقیه هستیم، گفتند: لازم است  فقهایی تربیت شوند تا بتوانند جامعه را با  مبانی دینی و شرعی آشنا کنند.

این مرجع تقلید افزودند: به دلیل اهمیت فقه و موضوعات آن، ائمه(ع) افرادی را در موضوعات خاص تربیت می کردند و به اقصی نقاط ممالک اسلامی می فرستادند.

معظم له بیان داشتند: معارف و علم فقه به اقسامی مانند عبادی، اخلاقی، دینی، سیاسی، اجتماعی،اقتصادی، فرهنگی و مدنی تقسیم می شود و لازم است در مورد هریک بحث و تبادل نظر شود  و استاد تربیت گردد تا زوایای پیچیده این موضوعات به درستی مشخص شود.

ایشان با بیان این که فقیه کسی است که دارای مشخصات تقوا، مدیر، شجاع، آگاه به زمانه، دشمن شناس و سایر مسائل باشد، اظهار داشتند: ولایت فقیه مسئله مهم در جامعه اسلامی است و از مباحث معارف حکومتی و بسیار مهم است.

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که فقیه لازم است از علم بسیار بالایی برخوردار باشد تا بتواند کارهای علمی بزرگ در جامعه انجام دهد، گفتند: تربیت فقیه مسئله مهمی است، چون فقیه است که می تواند مبانی دینی و ارزشی را تبین و نشر و گسترش دهد لذا لازم است فقیه به تعداد کافی تربیت شود.   

معظم له بیان داشتند: فقیه و حوزه نقش مهمی در آگاهی دادن مردم به مسائل شرعی و سایر مسائل دارند و به همین دلیل کسانی که در این جایگاه قرار می گیرند، ضرورت دارد از شاخص ترین افراد باشند.

ایشان با بیان اینکه در حوزه حله شخصیتهای بزرگی تربیت شدند و توانستند گام های خوبی برای نشر معارف دینی بردارند، بر تخصصی شدن رشته ها در دانشگاه و طبقه بندی شدن علوم و معارف دینی و فقهی تاکید کردند.

۴۰/۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha