سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
بیش از ۵۰۰ حمله اسلام هراسی در اسپانیا، به ویژه کاتالونیا

حوزه/ گزارش جدید منتشر شده با عنوان «اسلام هراسی در اسپانیا در سال ۲۰۱۷ نشان داد که در این کشور ۵۴۶ حمله علیه اسلام، مسلمانان و مساجد به چشم می خورد و بیشتر این حملات در منطقه مستقل کاتالونیا اتفاق افتاده اند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از usmuslims، اسپانیا شاهد افزایش اسلام هراسی می باشد. به گفته یک سازمان مدنی اجتماعی در اسپانیا بیش از 500 حمله اسلام هراسی در این کشور در سال گذشته گزارش شده اند که بیشتر آن ها علیه زنان و کودکان بوده اند.

جزئیات این حوادث در گزارشی با عنوان «اسلام هراسی در اسپانیا در سال 2017» روز جمعه توسط سکوی شهروندی مبارزه با اسلام هراسی منتشر گردید. براساس این گزارش، پیش داوری ها علیه اسلام و مسلمانان در نقطه نظرات و گفته های سیاستمداران در اسپانیا مشاهده می شده اند. به علاوه اسلام هراسی در خیابان ها، رسانه های جمعی و کمپین های اینترنتی از طریق گروه های راست افراطی به چشم می خورده اند.

براساس گزارش منتشر شده از 546 حادثه اسلام هراسی، 386 مورد در شبکه های اجتماعی و توسط کاربران اینترنتی بوده اند در حالی که 48% آن ها حملات کلامی علیه اسلام و مسلمانان بوده اند.

21% حملات علیه زنان و 8% آنان مردان را هدف قرار داده اند. 4% حملات علیه کودکان، و 7% آنان مساجد را مورد هدف قرار داده اند. به علاوه  حملاتی علیه اجتماعات اسلامی، تجار و نهادهای اسلامی نیز به چشم می خوردند.

گفتنی است از تمامی حوادث اسلام هراسی مستند شده در این گزارش مرتبط به سال 2017، 51% حملات مربوط به شمال شرقی کاتالونیا، یک منطقه دارای استقلال در اسپانیا بوده است. اندلس با 22 % و والنسیا با 20% مناطق دوم و سوم مرتبط به حملات به اسلام هراسی بوده اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha