شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد

حوزه/ رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم گفت: یکی از شعارهای اصلی انقلاب، امام و رهبری شهدا و ملت بزرگ ما، برقراری عدالت در جامعه بوده و در این بین ، روحانیت همواره پرچمدار عدالتخواهی در جامعه بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین سید علی اکبر حسینی نژاد  در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، در خصوص اهداف مهم برگزاری همایش حوزه عدالتخواه اظهار داشت: همایش حوزه عدالتخواه در روز 21 اسفند ماه توسط دفتر اجتماعی سیاسی حوزه های علمیه برگزار می شود.

وی افزود: این همایش پیرو فرمایشات رهبری در دیدار اخیرشان با مردم تبریز می باشد که ایشان در آن دیدار از طرف مسئولین به خاطر بی عدالتی در جامعه از مردم عذارخواهی کردند.

وی ادامه داد: اولین جایی که در کشور انتظار می رود تا به فرمایشات و مطالبات رهبری لبیک بگوید حوزه های علمیه است، به خصوص دفتر سیاسی اجتماعی که در واقع یکی از بخش هایی است که مسئولیت این امور را از طرف شورای عالی به عهده دارد.

این استاد حوزه همچنین تصریح کرد: انتظار روحانیت و جامعه مومن هم این است که حوزه های علمیه، انعکاس و عکس العملی نسبت به این فرمایش رهبری داشته باشند؛ چراکه عدالتخواهی جزو مطالبات مردم و از آرمان های امام خمینی(ره) و انقلاب می باشد.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم بیان داشت: به همین خاطر در این همایش، کارشناسان و سخنرانان باید فریاد عدالتخواهی را بر سر کسانی که بین مردم تبعیض قائل می شوند، بزنند و نسبت به ظلم هایی که در جامعه توسط برخی از نااهلان صورت می گیرد معترض باشند.

وی یادآور شد:  از ابتدای انقلاب فریاد عدالتخواهی از حوزه های علمیه بلند بوده و هست و همیشه حوزه و روحانیت با بی عدالتی از سوی هرکسی و با هر لباسی که صورت بگیرد مخالف است.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی نژاد ابراز داشت: همچنین انقلاب، اسلام، قرآن و اهل بیت(ع)، نیز با بی عدالتی کاملا مخالف هستند ،‌به طوری که امام حسین(ع) برای مقابله با ظلم و بی عدالتی و تحقق کلمه حق و عدالت قیام کرد.

وی اضافه کرد: از سویی دیگر، در کشوری که این همه شهید داده و جانباز دارد، نباید خدایی ناخواسته ظلم و بی عدالتی نسبت به مردم آن صورت بگیرد و یا اینکه مردم احساس کنند که زمینه بی عدالتی در جامعه وجود دارد.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم همچنین گفت: از این رو، حوزه های علمیه این همایش را برگزار کرده و  از کارشناسانی همچون آیت الله جنتی که خود از پیشکسوتان عدالتخواهی در جامعه می باشند، دعوت به عمل آورده تا فریاد عدالتخواهی را در کشور به صدا درآورند.

وی در خاتمه افزود: همان طور که اشاره شد، یکی از شعارهای اصلی انقلاب، رهبری، امام، شهدا و مردان بزرگ، برقراری عدالت در جامعه است و از آن جایی که روحانیت نیز پرچمدار عدالتخواهی در جامعه می باشد، بعد از فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری، حوزه علمیه اقدام به برگزاری همایش حوزه عدالتخواه کرده است.

 

 

۳۱۳/۸

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha