پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام خوانساری

حوزه/ سامانه "کتابخانه همراه نور" که از تولیدات تازه این مرکز می باشد واجد بیش از ۲۰ هزار جلد کتاب در زمینه علوم انسانی، اسلامی و دینی است که ۹۳۵ جلد از این مجموعه مختص به کتب تفسیری و علوم قرآنی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام محمدباقر خوانساری، معاون بازرگانی مرکز تحقیقات کامپیوتری نور امروز در جمع اصحاب رسانه با اشاره به سابقه تاسیس این مرکز، گفت: مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی نور با عنایت رهبر فرزانه انقلاب اسلامی آیت الله العظمی خامنه ای در سال ۱۳۶۸ تأسیس شده است و اکنون نیز زیر نظر دفتر معظم له اداره می شود.

وی افزود: ​اشاعه فرهنگ غنی اسلام، تسهیل دستیابی به منابع و متون اصیل دینی و نیز سرعت بخشیدن به امر کاوش و پژوهش در حوزه علوم اسلامی با بهره گیری از فناوری اطلاعات و به کارگیری امکانات رایانه ای برای ارائه معارف حقّه اهل بیت (علیهم السلام) به جهانیان در شکل و قالب جدید، از اهداف مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی شمرده شده است.

حجت الاسلام خوانساری در ادامه با اشاره به تولیدات گسترده این مرکز گفت: سامانه کتابخانه همراه نور که از تولیدات تازه این مرکز می باشد، واجد بیش از ۲۰ هزار جلد کتاب در زمینه علوم انسانی، اسلامی و دینی است که ۹۳۵ جلد از این مجموعه مختص به کتب تفسیری و علوم قرآنی است.

معاون بازرگانی مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی نور با اشاره به تفاوت های این کتابخانه دیجیتالی با نمونه‌های مشابه گفت: این کتابخانه با روش مشابه کتابخانه‌های عمومی، کاربران را عضو کرده و در مدت عضویت نیز به آنان اجازه مشاهده، دانلود و مطالعه کتب را داده است و هزینه استفاده از آن نیز کم است.

حجت الاسلام خوانساری افزود: دو هزار و ۸۰۰ مجوز برای انتشار کتاب در جهت رعایت حق مالکیت معنوی از صاحبان آثار دریافت شده است و با توجه به رسالت این مرکز، اکثریت کتب در زمینه علوم دینی می باشد.

وی افزود: دو نرم‌افزار "جامع‌التفاسیر" و "مشکات‌الانوار" نیز دو نرم‌افزار برتر و برجسته این مرکز است که جامع‌التفاسیر در جشنواره جایزه بین‌المللی تولید محتوای علوم اسلامی در مکزیک موفق به کسب این جایزه جهانی شد.

حجت الاسلام خوانساری به تشریح سامانه همراه نور پرداخت و افزود: این کتابخانه، دیجیتال و برخط است و مجموعه عظیمی از کتب فارسی، عربی و زبان‌های دیگر در بستر موبایل، وب و ... ارائه شده و مطالعه آسان بدون محدودیت، ارائه ارزان گنجینه کتب، سهولت در دسترسی یکجا به انبوهی از موضوعات، جست و جوی تخصصی و تامین نظر کاربران از ویژگی‌های این نرم‌افزار است
معاون بازرگانی مرکز نور تاکید کرد: انتشار بیش از ۲۰ هزار جلد کتاب دیجیتال در قالب ۱۲ هزار عنوان در موضوعات احکام، اخلاق، عرفان، ادبیات عربی و فارسی و طب و علوم قرآنی و تفسیر و ... از جمله ویژگی‌های این مجموعه است.



۳۱۳/۳۲

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha