چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
کتابخوان نور

حوزه/ نسخه دوم نرم افزار کتابخوان همراه نور با شش قابلیت جدید از هم اکنون در دسترس علاقه مندان قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، معاون بازرگانی و خدمات فرهنگی مرکز نور در گفت وگو با خبرنگاران اظهارداشت: « نرم افزار کتابخوان همراه نور»، در فرمت اندروید  و در قالبی تهی از کتاب قرار داده شده و دارندگان می‌توانند کتاب‌های مورد علاقه خود را از بخش فروشگاه کتابخوان دانلود نموده و در داخل بخش کتابخانه کتابخوان از آن استفاده کنند.

حجت الاسلام محمد باقر خوانساری افزود: این نرم‌افزار، کاملاً رایگان و نسخه فعلی، دارای بیش از 120عنوان کتاب در موضوعات: تفسیر، حدیث، تاریخ، ادعیه، علوم قرآن ، احکام شرعی ، حج  و شبهات و پاسخ‌ها می‌باشد كه به صورت هفتگی به دیتاهای موجود در این نرم‌افزار اضافه خواهد شد.

وی با اشاره به افزایش قابلیت های کتابخوان همراه نور در نسخه دوم بیان داشت: " افزایش سرعت عملکرد نرم افزار و بهبود جستجو"، " ارتقاء امنیت"، "ارائه کتب به صورت بسته های ویژه ( برمبنای صاحبان آثار)"، " قابلیت از سرگیری (resumable) هنگام دانلود کتاب"، " اضافه کردن نمای خلاصه به فروشگاه"، " فشرده سازی کتابها تا 20% حجم فعلی" از جمله این قابلیت ها می باشد.

وی خاطرنشان کرد: « نرم افزار کتابخوان همراه نور»، قالبی برای مجموعه‌ای از دیتاهای موجود در مرکز و دیتاهای علوم انسانی و اسلامی شخصیت‌های حقیقی و حقوقی است که به عرضه محصولات خود در این قالب تمایل دارند.

حجت الاسلام خوانساری گفت: مرکز تحقیقات کامپیوتری نور در طول ۲۵سال فعالیت در زمینه تولید نرم‌افزارهای علوم اسلامی، در سه دسته لوح‌های فشرده، وب‌سایت‌ها و محصولات موبایلی، اقدام به ارائه محصول نموده است.

وی به برخی دیگر از ویژگی های این سامانه اشاره کرد و افزود: " بهره‌گیری از بانک غنی و صحیح کتب الکترونیکي تهیه‌شده در مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی"، " قابلیت اجرا در سیستم عامل اندروید 2.3 و بالاتر"، " پیمایش در کتاب از طریق فهرست عناوین و صفحه"، " قابلیت جستجو در فهرست عناوین، نویسندگان، متن کل کتاب و متن کتاب در حال مطالعه"، " محیط زیبا و کاربرپسند؛ به گونه‌ای که به‌راحتی هر کاربری می‌تواند از آن استفاده نماید" برخی از ویژگی های این نرم افزار است.

معاون مرکز نور بیان داشت: " ارائه شناسنامه و فهرست کتاب با حفظ جذابیت‌های بصری"، " قابلیت درون‌ریزی مستقیم فایل کتب، یا دریافت کتاب‌ها از سرور قدرتمند مرکز نور "، " امکان انتخاب و انتقال متن به سایر نرم‌افزارهای نصب‌شده در گوشی"، " قابلیت تنظیم نور و اندازه فونت جهت مطالعه، پس‌زمینه ویژه مطالعه در شب و سایر امکاناتی که به جهت جلوگیری از خستگی در هنگام مطالعه در نرم‌افزار تعبیه شده است" از جمله این ویژگی ها می باشد.

علاقه مندان می توانند برای دسترسی به این نرم افزار به کافه بازار و www.noorsoft.org  مراجعه کنند.

انتهای پیام   313/17

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha