سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
کد خبر: 443479
۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۲
افتتاح

حوزه/ پایگاه بسیج امیرالمومنین(ع) حوزه علمیه شهرستان آوج با حضور امام جمعه ، معاون امور طلاب حوزه علمیه، مدیر حوزه علمیه قزوین وجمعی از مسئولین این شهر افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از قزوین، در این مراسم حجت الاسلام مسعود هادی به وظیفه اصلی طلاب وروحانیون پرداخت و گفت: باید ازفرصت های موجود برای انجام رسالت اصلی خود در فهم و نشر معارف دین و پاسداری از مرزهای اسلامی بیشترین استفاده را ببرند.

وی افزود: طلاب باید هر روز به سرمایه علمی خود بیفزایند و دست مایه های آینده را امروز مهیا سازند و این مهم مستلزم فهم عمیق از دین، به معنی یک فقیه است که می تواند در خدمت اجتماع باشد.

حجت الاسلام هادی افزود: عصر ارتباطات و انفجار اطلاعات و شبکه های اجتماعی و فضای مجازی امروز نیازمند عالمان برجسته و تربیت شده در بستر دین است و باید هر عالمی در رشته تخصصی خود اطلاعات بیشتری نسبت به اجتماع داشته باشد، زیرا عالم بدون اطلاعات مورد پذیرش جامعه نیست.

وی خاطرنشان کرد:  تبلیغ دین بعنوان زکات علم یک عالم باید برای اجتماع قایل بهره برداری باشد و طلاب نیز با استفاده از امکانات و تجهیزات موجود علمی را که آموخته، در خدمت مردم قرار دهند.

استاد حوزه علمیه شهرستان آوج تصریح کرد: طلاب و روحانیون به عنوان مرزبانان اسلام و ارزش های الهی در مرزهای فکری، فرهنگی و اعتقادی جامعه باید حضور مستمر داشته باشند، تا در صورت ورود جریانات انحرافی و یا شبهه بتوانند روشنگری کنند.

وی اظهار کرد: طلبه و روحانی انقلابی باید خود را با اجتماع بروز کند و در برابر انحرافات و بدعت ها ایستاده و طراحی های دشمن را بشناسد و متناسب آن، اقدامات موثری در سطح جامعه داشته باشد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha