جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام زرینه

حوزه/ تولیت مدرسه علمیه شهرستان بویین زهرا گفت: حوزه انقلابی را باید با طراز و تفکر امام(ره) و رهبری سنجید و هر اندازه از این طراز فاصله بگیریم در واقع از انقلاب فاصله گرفته ایم ،چرا که امروز انقلابی بودن حوزه های علمیه تعارف نیست بلکه یک تکلیف است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از قزوین، حجت الاسلام محمد همایون زرینه در نشست بصیرتی طلاب واساتید مدرسه علمیه امام صادق(ع) شهرستان بویین زهرا گفت: زمان کنونی با گذشته تفاوت دارد و طلاب امروز باید حوادث دنیا را بشناسند و آن را تحلیل کنند.

وی افزود: خروجی حوزه انقلابی باید افرادی چون شهیدان بهشتی، مفتح، مطهری و هم چنین امام(ره) و رهبری باشند، بنابراین باید هر مسئولیتی که داریم درست و با قوت انجام دهیم، چرا که رخوت در مسئولیت آفت بزرگی است، اگر طلبه ای  نخواهد انقلابی باشد، بایستی خیلی از احکام را کنار بگذارد ولی انقلاب نیاز به اسلام انقلابی دارد و انقلاب ما با همین آغاز شد و بقای آن هم با آن است.

حجت الاسلام زرینه خاطرنشان کرد:  انقلاب با حوزویان پیش رفت و الان هم باید حوزه رنگ انقلاب را به جامعه تزریق کند و امروز طلاب ،اساتید حوزه های علمیه  برادران وخواهران باید پرچمدار انقلاب باشند.

استاد حوزه علمیه شهرستان بویین زهرا تصریح کرد: اولین نکته انقلابی بودن به ایمان قوی داشتن است و دوم بصیرت به معنای اطلاع داشتن از اتفاقات زمانه و سوم خطوط حق و باطل را خوب بشناسد، یعنی جریان شناسی بداند.

 وی ادامه داد: حوزه انقلابی را باید با طراز و تفکر امام(ره) و رهبری سنجید وهر اندازه از این طراز فاصله بگیریم در واقع از انقلاب فاصله گرفته ایم، چرا که امروز انقلابی بودن حوزه های علمیه تعارف نیست بلکه یک تکلیف است.

 امام جمعه شهرستان بویین زهرا عنوان داشت: طلبه همانند آب برکه است و این آب، برکه را تازه نگاه می‌دارد اما یک طلبه بسیجی همانند چشمه جوشان است که اگر نجوشد، آب برکه تامین نخواهد شد، به همین دلیل لازم است طلبه بسجی تولید محتوا و علم داشته باشد تا دیگران از آن علم و محتوا بهره ببرند.

وی اظهار کرد: امروز طلبه‌ها علاوه بر وظیفه شناسی باید آینده‌نگر نیز باشند، تا بتوانند نقش خود را به درستی در جامعه ایفا کنند و این امر می‌طلبد که طلبه بداند برای چه علم می‌آموزد و چشم انداز زندگی‌اش به چه صورت ترسیم شده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha