پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
 نشستی با طلاب

حوزه/ استاد حوزه در نشست بانوان مدرسه علمیه میبد یکی از راه های مبارزه با شبهات و تهاجم فرهنگی غرب را مطالعه منابع اصیل حوزوی دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در یزد، حجت الاسلام زکریا اخلاقی در نشستی با طلاب مقطع سه مدرسه علمیه تخصصی حضرت زهرا(س) میبد، اظهار کرد: در سطح سه، فرصت چندانی برای یادگیری علوم حوزوی نیست بلکه طلبه باید بیشتر از گذشته به مطالعه کتب مورد نیاز رشته تخصصی خود بپردازد.


 استاد حوزه تصریح کرد: خیلی از شبهات عقیدتی و مذهبی  که در اذهان نسل جوان وجود دارد چیز جدیدی نیست و ما با مطالعه رشته تخصصی حوزوی از جمله رشته تفسیر وعلوم قرآن می توانیم آن شبهات را برطرف کنیم.


حجت الاسلام اخلاقی توصیه کرد: ما با بروز رسانی و متصل نمودن خود به منابع اصیل علوم حوزوی و افزایش مطالعه می توانیم بر شبهات و تهاجمات فرهنگی غرب مبارزه کنیم و بر بصیرت و آگاهی خود بیفزائیم.


وی ادامه داد: طلبه در دوره آموزشی سطح دو با توجه به طولانی بودن زمان آن موقعیت بهتری برای فراگیری علوم حوزوی دارد واثر گذاری آن هم بیشتر است، در حالی که در سطح 3 با توجه به تخصصی تر شدن دروس از زمان کمتری برخوردار است.


استاد حوزه ادامه داد: طلاب مقاطع بالاتر باید به دنبال فراگیری علوم حوزوی باشند و نباید فقط متکی به تدریس استاد در کلاس باشند.


انتهای پیام/313/47

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha