پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام محمد باقر عبادی

حوزه/نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: روش‌ها و فعالیت ها در بقاع متبرکه باید بروزرسانی شوند و از روش‌های جدید استفاده شود تا نهایت تاثیرگذاری بر روی مخاطب ایجاد شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمدباقر عبادی امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: طرح آرامش بهاری در امامزادگان و بقاع متبرکه فرصتی مناسب برای ارائه خدمات به زائران و مسافران نوروزی است و ازجمله طرح‌های خوب در سازمان اوقاف و امور خیریه می باشد.

وی افزود: ایام نوروز فرصت خوبی است تا مردم با حضور خود در بقاع متبرکه علاوه بر آرامش روحی از شادی معنوی و ظاهری نیز برخوردار شوند.

نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی خدمات سازمان اوقاف و امور خیریه و طرح آرامش بهاری را شایسته تقدیر عنوان کرد و گفت: مردم ایران شایسته دریافت بهترین خدمات هستند و هر چه به این مردم خدمت شود باز هم کم است.

حجت الاسلام عبادی درخصوص بقاع متبرکه و اهمیت کارهای فرهنگی در این مکان ها، گفت: سالیان قبل اماکن مذهبی که قابلیت‌های خوبی برای کارهای فرهنگی داشتند، به حال خود رها شده بودند و بیشتر کارها به صورت سنتی و نامنسجم برگزار می شد که اثر کمتری داشت.

وی با اظهار خرسندی از برنامه ریزی دقیق برای کارهای فرهنگی در سالیان اخیر گفت: خوشبختانه در این چند سال گذشته هم فعالیت‌های فرهنگی در بقاع متبرکه نسبت به گذشته افزایش یافته و هم برنامه های ارزشمندی در بقاع متبرکه انجام می‌شود که نشان از تلاش دست اندرکاران مجموعه اوقاف و امور خیریه دارد.

نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: پاسخ به پرسش‌های جوانان، انجام مشاوره‌های خانواده، ازدواج و وقف و کارهای فرهنگی نمونه‌ای از فعالیت‌های اوقاف در بقاع متبرکه است که نیاز است همچنان این برنامه ها هدفمندتر از قبل اجرا شود.

حجت الاسلام عبادی متذکر شد: با افزایش موقوفات فعالیت‌های سازمان اوقاف و امور خیریه نیز گسترده تر شده و ضرورت اجرای فعالیت‌های خوب فرهنگی در سطح بقاع متبرکه بیش از پیش آشکار شده است.

وی تصریح کرد: متأسفانه فضای مجازی سرشار از شبهات و مسائلی است که می تواند نسل جوان را به قهقرای گمراهی و ضلالت بکشاند.

نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی افزود: خوشبختانه در طرح آرامش بهاری، با استقرار روحانیت در بقاع متبرکه جوانان و نوجوان ضمن بهره‌مندی از فرصت‌های معنوی به راحتی می‌توانند به روحانیت و کارشناسان مراجعه و رفع شبهه کنند.

حجت الاسلام عبادی با بیان این که در اجرای برنامه های فرهنگی ضمن اینکه مسائل سنتی در چهار چوب شرع باید حفظ شود گفت: روش‌ها و فعالیت ها در بقاع متبرکه باید بروزرسانی شوند و از روش‌های جدید استفاده شود تا نهایت تاثیرگذاری بر روی مخاطب ایجاد شود.

وی برگزاری جلسات بحث و گفت‌وگو پیرامون مسائل دینی را از مهمترین راهکارهای رفع شبهات جوانان و نوجوانان دانست و خاطرنشان کرد: باید مکانی برای بحث آزاد با حضور متخصصان مسائل دینی برگزار شود تا جوانان بتوانند به تبادل نظر بپردازند و پاسخ منطقی برای سوالات خود دریافت کنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha