شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام عبادی در دیدار با فرماندهان و روسای كلانتری ها

حوزه/نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه هرجا خللی احساس شد بدانید به قانون عمل نشده است گفت: قانون به نفع همه است، اما گزارش‌هایی که از قانون‌شکنی‌ها از آقازاده‌ها و نورچشمی‌ها می‌رسد اسمش را چه باید گذاشت؟

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی در دیدار با فرماندهان و روسای كلانتری های نيروی انتظامی خراسان جنوبی اظهار داشت: بر همه اهل دقت واضح است که جهان هستی از کیهان و کهکشان و منظومه شمسی گرفته تا درون اتم، بر مدار نظم می‌گردد.

وی با بیان این که بر همه عوالم قانون حاکم است گفت: هر مسئله‌ای وقتی به نتیجه مطلوب می‌رسد می‌شود گفت که قانونش درست انجام‌شده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: هر بیماری که مشاهده کنیم معنی‌اش این است که در نظم و قانونش خللی وارد شده است.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با بیان این که نظام زندگی بشری اولاً نسبت به هدف خلقت که وصول به کمال است تا انسان بالفعل و شایسته سجده ملائکه شود، وقتی است که طبق قانون و فرمول حرکت کنند، گفت: اینکه یک جامعه فرومی‌پاشد، مشخص است که به قانون عمل نشده است.

امام جمعه بیرجند با اشاره به این که بر اساس اهداف مختلف خوب یا بد، حق یا باطل فرمولی وجود دارد یادآور شد: حتی اگر قانون بد باشد بالاخره قانون است و عمل به آن رسیدن به هدف را تضمین می کند. حتی در اهداف و اشخاص بد هم، قانون عمل می‌کند و هرچیزی را بنا به قانونش به اهدافش می‌رساند چراکه جایگاه قانون جایگاهی بی‌بدیل است.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی متذکر شد: از چیزهایی که نگران‌کننده است، این که به قوانین درست عمل نمی‌شود و خیلی از جاها هم دولتمردان این کار را می‌کنند، بسیاری از مردم نیز قانون‌گریزند و این‌ها موجب درجا زدن می‌شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تأکید کرد قانونگذاران هرچقدر زحمت بکشند و علمی کار بکنند و قانون کارشناسی هم باشد، اما اگر در مقام اجرا عمل نشود وضعیت همین می‌شود.

حجت الاسلام والمسلیمن عبادی با اشاره به موضوع طلاق و خانواده گفت: این ننگ طلاق و جدایی خانواده در جامعه نشان دهنده آن است که قوانین عقل، فطرت و وجدان رعایت نمی‌شود. متأسفانه این قانون‌شکنی‌ها را به اسم اسلام می‌شناسند، درحالی‌که شکستن قانون عدل و اسلام و مسلمانی، نامسلمانی است.

امام جمعه بیرجند با مخاطب قرار دادن  حاضران در جلسه اعلام کرد: اجرای قانون بزرگ‌ترین خدمتی است که شما متصدی آن هستید و دوره‌های خاصی هم که از جهت استاندارد شدن می‌بینید خیلی ارزشمند است.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی افزود: شما بیشترین مباشرت را با جامعه دارید و باید تلاش بر این باشد که بیشتر از آنکه به دیگران توصیه کنیم، خود ما هم دقیقاً به قانون عمل کنیم. این مسئله ازنظر قانون‌مداری و دین‌مداری و هم ازنظر شخصیت مداری موردتوجه است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه قانون به نفع همه است، گفت: گزارش‌هایی که از قانون‌شکنی‌ آقازاده‌ها و نورچشمی‌ها می‌رسد اسمش را چه باید گذاشت؟ در قبال این‌همه ایثارگری‌ها و خون شهدا و نیروهای خدمتگزار و با صداقت چه می‌توان گفت؟!

وی متذکر شد: آن چیزی که باقی می‌ماند حق و خداپرستی و عقل و علم و صداقت است و چیزی که برای قانون‌گریزان می‌ماند ننگ و لعن است.

امام جمعه بیرجند اضافه کرد: نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در زمان های خاص و عام با خدمت‌های خود جایگاه خودش را مشخص می‌کند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه از زحمات صادقانه نیروی انتظامی تقدیر می‌شود، خاطرنشان کرد: همان‌طور که برای هر کالایی مسئله استاندار مطرح است بیش از همه برای خود انسان و عمل انسان باید استاندارد رعایت کرد و آن چیزی که شما تعقیب می‌کنید یک عمل استاندارد است که موجب افتخار جمهوری اسلامی است و با هیچ‌چیز قابل تعویض نیست.


انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha