پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
در دیدار با قائم‌مقام سازمان اوقاف و امور خیریه کشور

حوزه/قائم‌مقام سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: در حوزه سلامت، بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های زیادی وجود دارد که موقوفه هستند، ولی به دلیل اینکه پیگیری نشده است تابلوی موقوفه خود را برداشته بودند اما با پیگیری‌های صورت گرفته، امروز این موارد احیا شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، عبدالرضا عابد قائم‌مقام سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، شب گذشته در دیدار نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی،  با بیان اینکه جایگاه اوقاف امروز در کشور طوری است که حضرت آقا از مجموعه دستگاه‌های اوقاف در سراسر کشور خرسند هستند، گفت: در فرمایشات ایشان تأکید شده بیشتر باید اهمیت بدهیم و کمک به خواسته‌های مردم داشته باشیم.

قائم‌مقام سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، بیان داشت: در رابطه با ابهامات موقوفات با سایر وزارتخانه‌ها تفاهم‌نامه‌هایی امضا شده است که در آن موقوفاتی که در اختیار آن‌ها بود تعیین و تکلیف شده است که این گام بزرگی در شفافیت موقوفات بود.

عابد اضافه کرد: بسیاری از وزارتخانه‌ها و پادگان‌ها موقوفه است و نیت موقوفه رعایت نمی‌شد و با این اقدام، تقریباً شفافیت خیلی از مسیرها و زمینه‌ها و هماهنگی ایجاد شد.

وی تصریح کرد: در حوزه سلامت، بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های زیادی وجود دارد که موقوفه هستند، ولی به دلیل این که پیگیری نشده، تابلوی موقوفه خود را برداشتند، اما با پیگیری‌هایی صورت گرفته، امروز این موارد احیاء شده‌اند.

قائم‌مقام سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به ایجاد مراکز موقوفه و مشارکتی با مردم گفت: از مجلس و شورای نگهبان اجازه گرفته شد که اوراقی منتشر شود تا مردم بتوانند در ساخت بیمارستان مشارکت داشته باشند و در همین زمینه 4 بیمارستان را با اوراق وقفی شروع کرده‌ایم.

عابد با اشاره به طرح آرامش بهاری گفت: در طرح آرامش بهاری کلیه امامزادگان در سطح کشور آماده سازی شده‌اند تا در جهت خدمت به مردم و مسافران بتوانند از نظر اسکان، اطعام و مسائل شرعی خدماتی داشته باشند.

وی افزود: در آمارها هرسال جمعیت زیادی به این اماکن مراجعه می‌کنند و آخرین آمار 60 میلیون نفر در این ایام ثبت‌شده است.

قائم‌مقام سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با بیان اینکه یکی از اقدامات مهم سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، شفاف کردن نیات واقفین در موضوعات مختلف اعم از حوزه‌های علمیه، قرآن، ایتام و... بوده است گفت: این موارد دسته‌بندی‌شده است و تلاش می‌کنیم که محاسبات به‌روز باشد.

عابد خاطرنشان کرد: کل درآمد موقوفات به یک حساب جامع در مرکز واریز می‌شود و پس از ثبت، به حساب‌های استانی منتقل می‌شود و این‌طور نیست که درآمدهای موقوفات به استان‌ها برنگردد.

وی افزود: اگر مردم از این شفافیت مطلع باشند تأثیر زیادی در رونق موقوفات خواهد داشت.

قائم‌مقام سازمان اوقاف و امور خیریه کشور  به تودیع و معارفه مدیرکل اوقاف خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت: حجت‌الاسلام هاشمی در سه دوره و سه استان سیستان و بلوچستان، هرمزگان و خراسان جنوبی حضور داشتند و به انجام مأموریت پرداختند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید علیرضا عبادی نیز در سخنانی گفت: مسئله حمایت از وقف یک مسئله وجدانی و شرعی است که در ارتباط با مردمی است که با نیت‌های خالص در گذشته‌های دور و نزدیک با حسن نیت به انجام وقف می‌پرداختند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه موضوع وقف هم به‌عنوان وجدان انسانی و هم به‌عنوان ارزش‌های معنوی و دینی قابل پشتیبانی است، افزود: وقف چیزی نیست که مرتبط با فردی باشد و مسئله‌ای شخصی نیست.

وی با اشاره به تودیع و معارفه مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی، ادامه داد: مسئله مدیریت در هر سازمانی قوانین خودش را دارد و ما نسبت به آن قوانین هیچ نظری نداریم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha