پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
عبادی نشست بررسی و نقد نظریه نقدپذیری پیامبر گرامی اکرم

حوزه/نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه انگیزه اسلام ناب، همه را جذب می کند گفت: دنیای غرب که سر به جنون گذاشته است و با مردم بد برخورد می کند چون خودش را در مخمصه می بیند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از بیرجند، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید علیرضا عبادی عصر امروز در دیدار دانش آموزان عضو اتحادیه انجمن‌های اسلامی مدرسه نمونه تربیت بیرجند، اظهار داشت: نسل چهارم به صورت عمقی انقلاب را درک می کند و اگرچه با همه عظمتی که از نسل اول از نزدیک دیدیم اما در انها جنبه احساسی غالب بود اما در نسل چهارم جنبه عمقی غالب است که در آینده خودش را نشان خواهد داد که اهمیت بیشتری دارد.

وی با بیان این که مردم خراسان جنوبی و بیرجند مردم فرهنگی و فرهنگ دوست و با علم و ایمان هستند، گفت: پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص آتش به اختیار در وجود نسل‌های چهارم انقلاب هویدا است به طوری که جوانان نسل چهارم کارشناسی شده، عمیق و با حریت و آزادمنشی مطالب را بیان می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در ادامه با اشاره به شبهه و مفهوم آن یادآور شد: معنی شبهه این است که باطلی شبیه حق جلوه می کند و اهل حق کاملا می توانند آن را از هم جدا کنند.

حجت الاسلام عبادی افزود: همه مکتب های ساختگی غرب چه در بحث نظری و چه در صحنه میدانی به افتضاح کشیده شده اند و حرفی برای گفتن ندارند.

افکار عمومی مردم جهان متمایل به اسلام است

وی با بیان اینکه آنها دست به هر نیرنگی زدند و خون مظلومین را ریختند و ایجاد ناامنی کردند که چهره اسلام را خراب کنند گفت: اصل قضیه تبلیغاتی است گرچه ظاهرش رنگ نظامی دارد.

امام جمعه بیرجند تصیح کرد: قصدشان این بوده  افکار عمومی مردم جهان که متمایل به اسلام است را با معرفی یک چیزی به نام اسلام از یکی دو قرن قبل با ایجاد وهابیت که خودشان ساختند دچار تحریف کنند.

حجت الاسلام عبادی گفت: آنها موفق نشدند چون که اسلام مستند و متکی به چهار اصل عقل، کتاب، سنت و اجماع مسلمین است که در آن خدشه ای نیست.

وی بیان داشت: چیزی که امروز به اسم اسلام ارائه می دهند هیچ منبع عقلی و روایی ندارد و مسلمین هم روی چنین اباطیلی نظری نداشته و ندارند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه امروز الحمدلله از کسانی که در اسلام تبحر داشتند و در سطوح مختلف زحمت کشیدند، اسلام شناسانی که متکی به مبانی صحیح اسلام هستند که آیت الله مطهری به عنوان سمبل یاد می شود گفت: امروز هم از این افراد داریم و دست ما پر است و برای گفتن از اسلام حرف زیاد داریم.

انگیزه اسلام ناب، همه را جذب می کند

حجت الاسلام عبادی اعلام کرد: ان شاءالله نسل چهارم شرایطی نه تنها در استان و منطقه بلکه در جهان ایجاد کند و هیچ وقت احساس تنهایی نکنید، چون حق با شماست و امثال شما در سراسر کشور و منطقه زیادند و شما تنها نیستید.

وی با بیان اینکه انگیزه اسلام ناب، همه را جذب می کند گفت: دنیای غرب که سر به جنون گذاشته است و اینقدر بد با مردم برخورد می کند چون خودش را در مخمصه می بیند.

امام جمعه بیرجند با اشاره به جمله ای  از امام حسین(ع) در وصیت نامه شان که فرموده بودند "... وَ إِنَّما خَرَجْتُ لِطَلَبِ الاِصْلاحِ في أُمَّةِ جَدّي " گفت: آنچه را که حسین(ع) انجام داد اصلاح در دین نبود بلکه اصلاح در جامعه بود که برخی آن را به اصلاح در دین ترجمه می کنند که اشتباه است چون دین خدا چیزی نیست که کسی بخواهد اصلاح کند.

حجت الاسلام عبادی تبیین کرد: البته فقیه و محدث، آنچه که در دین وارد شده را از غیر دین جدا می کند اما خود دین کجی ندارد که اصلاح شود.

وی با بیان اینکه حقیقت اسلام این است که دین عدل است و معنای فراگیری دارد، گفت: هیچکس بالاتر از آن نمی تواند حرفی داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به حمله به آیت الله زکزاکی و دیگر اشخاص و کشورهای اسلامی بحرین، سوریه، یمن و دیگر کشورها گفت: هرچقدر هزینه بشود می ارزد چون حرف اسلام دنیا را تغییر خواهد داد.

حجت الاسلام عبادی در پایان خاطرنشان کرد: مردم را می شود کشت، اما نمی توان بر مردم حکومت کرد و ظلم باقی نمی ماند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha