پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
بخشی پور

حوزه/سرپرست اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان اینکه از ۲۵ اسفند ماه سال ۹۶ تا ۵ فروردین ماه ۲۹۳ هزار و ۵۸۳ زائر به زیارت امامزادگان استان رفتند، گفت: ۳۶ هزار و ۷۵۲ نفر زائر در بقاع متبرکه اسکان یافتند.

حجت الاسلام پرویز بخشی پور در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» اظهار داشت: طرح آرامش بهاری از 25 اسفند ماه 96 در خراسان جنوبی آغاز شده است  تا روز 5 فروردین ماه 293 هزار و 583 زائر از امامزادگان استان بازدید کردند که از این تعداد 36 هزار و 752 نفر اسکان یافتند.

وی با اشاره به اینکه 543 زائرسرا و 18 کانکس برای اسکان زائران آماده شده است، افزود: بیش از 124 خیمه معرفت در سطح بقاع متبرکه آماده شده و فعالیت‌های فرهنگی طرح آرامش بهاری در زمینه خیمه‌های معرفت و مباحثی مانند مشاوره خانواده، ترویج فرهنگ عفاف و حجاب، ترویج سبک زندگی اسلامی و مباحث تربیتی جایگاه خود را در بین اقشار مختلف مردم باز کرده است.

سرپرست اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی ادامه داد: طرح نوروزی آرامش بهاری با هدف تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی با استفاده از ظرفیت تعطیلات نوروزی، تقویت باور‌های دینی و مذهبی و ارتقاء سطح فکری و فرهنگی زائران و مسافران نوروزی، تبلیغ و ترویج سنت‌های اصیل اسلامی در عید نوروز در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه خراسان‌جنوبی اجرا می‌شود.

حجت الاسلام بخشی پور برگزاری مسابقه کتابخوانی با ارائه جوایز ارزنده را از دیگر برنامه‌های طرح آرامش بهاری ذکر کرد و افزود: متقاضیان برای شرکت در مسابقه می‌توانند کتاب را به صورت رایگان دریافت و یا از اپلیکیشن آن استفاده کنند.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر تبدیل‌شدن بقاع متبرکه به قطب فرهنگی گفت: تمام فعالیت‌های اوقاف در سطح بقاع متبرکه در راستای اجرای منویات ایشان و جلب رضایت مردم استان خراسان جنوبی بوده است و اوقاف در خراسان جنوبی 98 بقعه متبرکه دارد که 543 زائرسرا، 78 سوئیت و 18 کانکس برای اسکان مسافران آماده شده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha