جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
بقاع متبرکه

حوزه/مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی از بازدید ۱۰۵ هزار زائر از بقاع متبرکه استان در قالب طرح آرامش بهاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام سیدمحمدجواد رئوف سیدنژاد، پیش از ظهر امروز در بازدید از بقاع متبرکه استان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: 105 هزار زائر در قالب طرح آرامش بهاری از بقاع متبرکه استان بازدید کردند.

وی افزود: 105 هزار زائر و مهمان نوروزی از بیست و پنجم اسفندماه سال گذشته تا نهم فروردین ماه جاری از بقاع متبرکه استان در قالب طرح آرامش بهاری بازدید کردند.

حجت‌الاسلام رئوف سیدنژاد گفت: اجرای طرح آرامش بهاری از بیست و پنجم اسفند ماه سال گذشته آغاز و تا 15 فروردین ماه سال جاری در 45 امامزاده شاخص خراسان شمالی ادامه دارد.

وی با بیان اینکه طرح آرامش بهاری به منظور ارائه خدمات فرهنگی، اجتماعی و رفاهی و میزبانی شایسته از زائران و مسافران نوروزی در حال اجرا است، تصریح کرد: طرح نوروزی آرامش بهاری با هدف تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، با استفاده از ظرفیت تعطیلات نوروزی، تقویت باورهای دینی و مذهبی و ارتقای سطح فکری و فرهنگی زائران و مسافران نوروزی، تبلیغ و ترویج سنت‌های اصیل اسلامی در عید نوروز و خدمت‌رسانی مطلوب به زائران اماکن متبرکه در حال برگزاری است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی اظهار داشت: اقامه نماز جماعت، برپایی غرفه‌های کودک و نوجوان، عفاف و حجاب، روانشناسی و پاسخگویی به سؤالات و شبهات دینی، ارائه خدمات اسکان موقت به زائرین و گردشگران و آموزش‌های سبک زندگی اسلامی از برنامه‌های طرح آرامش بهاری است.

وی در ادامه با اشاره به آماده‌سازی بقاع متبرکه برای اسکان مسافران نوروزی گفت: مسافران نوروزی می‌توانند در بقاع متبرکه نیز اقامت کنند.

حجت‌الاسلام رئوف سیدنژاد اظهار کرد: از اول اجرای طرح آرامش بهاری تاکنون مدت 2 هزار و 315 نفر در بقاع متبرکه خراسان شمالی اسکان یافتند.

وی همچنین یادآور شد: در قالب اجرای طرح آرامش بهاری امسال 9 وقف جدید نیز به ثبت رسید که 2 مورد در شیروان، 2 مورد بجنورد و پنج مورد در فاروج است، بدین ترتیب تعداد کل موقوفات ثبت شده در استان به پنج هزار و 499 وقف افزایش یافت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی همچنین درباره نام‌گذاری شعار سال هم گفت: مردم باید با خرید کالای ایرانی ضمن حمایت از کالای داخلی، زمینه اشتغال پایدار در کشور را فراهم کنند.

وی در پایان گفت: تشویق هر چه بیشتر مردم به خرید و مصرف کالای ایرانی یکی از راهکارهای تحقق شعار امسال به شمار می‌رود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha