جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام مصطفایی

رئیس سازمان بسیج طلاب وروحانیون استان قزوین گفت: از ابتدای مهرماه تا کنون ۳۵۰ روحانی تحت عنوان زائر و همراه کاروان به مناطق عملیاتی جنوب کشور در قالب کاروان های راهیان نور به این مناطق اعزام شده اند.

حجت الاسلام ابوالفضل مصطفایی در حاشیه بازدید از یادمان های شهدای شلمچه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین گفت: راهیان نور، سر دادن شعار مظلومیت است و مظلومیت ملت ایران را جایی نمی توان نشان داد، مگر دراین مناطق عملیاتی که هر وجب آن معطر به خون شهدا است.

رئیس سازمان بسیج طلاب وروحانیون استان قزوین افزود: راهیان نور مکانی بسیار مقدس برای بیان حقایق و واقعیات جنگ و ظلم دشمنان است. خداوند متعال در قرآن کریم وعده داده که عاقبت امر، وارثان زمین مظلومین خواهند بود.

وی ادامه داد:  راهیان نور، پاسداشت مقام شهیدان است. در جای جای راهیان نور ذکر شهدای دفاع مقدس جاری است و این چیزی جز پاسداشت مقام شهید و شهادت نیست.

حجت الاسلام مصطفایی بیان داشت: جنگ برای ما واقعاً نعمت بود. نعمتی که داشته های معنوی و قدرت نظامی ایران را به رخ جهانیان کشید.

وی اظهار کرد: تقویت روحیه مقاومت و دفاع ملی که موجب افزایش حس فداکاری و ایثارگری، افزایش احساس افتخار و سربلندی نسبت به میهن اسلامی و نیز افزایش عشق به شهدا و ایثارگران در یادمان های شهدا ایجاد می شود و همین امر لزوم بازدید از چنین فضاهایی را نمایان می سازد.

حجت الاسلام مصطفایی تصریح کرد: یافته ها نشان می دهد، تاثیر فعالیت های فرهنگی و تبلیغی بر تحکیم باورهای دینی و مذهبی در این مناطق بر روی زائران نمایان است و برنامه های  مهمی که در این  این یادمانها به چشم می خورد این است که زائران بیش از آن که در پی افزایش آگاهی و شناخت دانش باشند، به دنبال اعتقادات و باورهای قلبی هستند.

وی ادامه داد: سازمان بسیج طلاب استان قزوین با همکاری حوزه علمیه، در بحث راهیان نور که از اول مهرماه سال ۹۶ آغاز شده است،  200 روحانی برای دانش آموزان و  150 روحانی برای کاروانهای بسیج دانشجویی اعزام کرده است.

وی افزود: شهدا همه را دعوت به مهمانی کردند تا سال جدید را با پاکی شروع کنند و امیدواریم که استقبال مردم روز به روز گسترده تر و با شکوه تر برگزار شودتا بتوان مسیر شهدا را بهتر و با انسجام بیشتر ادامه دهیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha