جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
راهیان نور / راهیان سرزمین نور

حوزه/ یک هفته مانده به عید علی رغم نداشتن آمادگی برای سفر به جنوب، با اینکه می دانستم قرار است در جایی قدم گذارم که جز خاک چیزی در آنجا نیست، در کاروان راهیان نور نام نویسی کردم، اما پس از حضور در سرزمین شهدا متوجه شدم که ...

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خوزستان، حضور در کاروان های راهیان نور و قدم گذاشتن در خاک خوزستانی که شهدا را به آغوش گرفته است، افتخاری است که نصیب دلدادگان و عاشقان شهید و شهادت می شود.

شرکت بیش از چهار هزار روحانی در کاروان های راهیان نور گویای اهتمام قشر روحانیت به شهادت و پاسداشت یاد و خاطره رزمندگان، شهدا، جانبازان و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس و در عین حال فرصتی برای نزدیکی به عموم مردم و فعالیت های تبلیغی است.

حضور طلاب و روحانیت در کاروان های شهدا به علل و انگیزه های مختلفی صورت می گیرد برخی ها در یادمان های شهدا به عنوان خادم و برخی دیگر به عنوان مبلغ حضور پیدا می کنند؛ در این باره با تنی چند از روحانیون و طلاب حاضر در کاروان های راهیان نور هم کلام شدیم.

برای دومین بار توفیق نوکری شهدا و زائران را دارم ...

حجت الاسلام محمد بایعی، طلبه پایه هفتم و از خادمان شهدا در کانال کمیل و حنظله، پیرامون علت حضورش در مناطق عملیاتی و خدمت به زائرین سرزمین نور، بیان کرد: گذر زمان و شناخت به بسیاری از مسائل انگیزه خدمت را بالا می برد، پیش از آن اطلاعات کلی از جبهه و شهدا داشتم، اما با گذر زمان و حضور در اردوهای راهیان نور و آشنایی با مناطق جنگی انگیزه برای خدمت در چنین مناطقی بیشتر شد.

این خادم، با بیان اینکه برای دومین بار توفیق نوکری شهدا و زائران شهدا را دارم، خاطرنشان کرد: خدمت خالصانه برای خداوند خستگی ندارد و با خادمی شهدا به ذره ای از جان فشانی ها و مقاومت ها و مردانگی شان واقف می شویم.

حجت الاسلام بایعی افزود: هنگامی که چهره های نورانی و حضور مردم را مشاهده می کنیم، خستگی از تن هایمان رخت بسته و همت و قدرت دوچندانی به ما دست می دهد.

این مبلغ جهادی، تصریح کرد: طلاب و روحانیون باید با لباس روحانیت در مناطق جنگی حضور و فعالیت های تبلیغی را چهره به چهره انجام دهند؛ چرا که اردوهای راهیان نور بهترین فرصت برای برخورد با همه اقشار جامعه است.

وی گفت: روحانیت با حضور در کاروان های راهیان نور و به صورت عموم در همه مراسمات و مناسبات با لباس روحانیت تصور اینکه روحانیت از مردم جدا شده است، را از ذهن ها پاک کند.

همه زائران سرزمین نور، انتخاب شده هستند

 حجت الاسلام بهرام حسین خواه، طلبه مدرسه علمیه امام کاظم(ع) قم نیز با بیان اینکه حضور زائران در سرزمین نور با انتخاب شهدا صورت گرفته است، اظهار داشت: روحیه شهادت را در جامعه تقویت کنیم و از فضای مناطق عملیاتی برای تصفیه و تزکیه روح و جان بهره ببریم.

وی با بیان اینکه به صورت خانوادگی در اردوهای راهیان نور حضور پیدا کردیم، ابراز داشت: حضور با فرزندان به این خاطر است تا افزون بر آشنایی با مناطق عملیاتی از رشادت ها و جان فشانی های شهیدان آگاه شده و بدانند که هر وجب از مناطق عملیاتی خاطرات بسیاری را در خود جای داده است.

این زائر سرزمین نور با اشاره به حضور روحانیت در راهیان نور عنوان داشت: روحانیت باید با لباس روحانیت در همه جا حضور یابد تا در صورتی که مردم در هر مکان و زمان سؤالات شرعی و اعتقادی داشته باشند، پاسخگو باشد ضمن اینکه مردم با مشاهده یک روحانی به گردش می آیند و به واقع روحانیت محور وحدت و دوری از تفرقه خواهد بود.

حجت الاسلام حسین خواه خاطرنشان کرد: مردم به روحانیت اعتماد و اطمینان دارند و امیدوارم مشکلات و معضلاتی که دامنگیر کشور شده رخت بندد تا شاهد اقبال بیشتر به قشر روحانیت باشیم.

وی، اطلاع رسانی به موقع از ثبت نام برای اردوهای راهیان نور را خواستار شد.

متفاوت ترین سفر در عید نوروز...

بر اساس این گزارش، برخی طلاب به همراه خانواده و برای نخستین بار  از مناطق عملیاتی بازدید می کنند و قطعا تفکرات شان از جایگاه شهادت و شهید با مشاهده رشادت ها و جان فشانی های شهدا تغییر می کند.

محمدمهدی فیض آبادی، طلبه مدرسه علمیه علوی قم، با بیان اینکه بصورت خانوادگی در قالب کاروان های راهیان نور به بازدید از مناطق عملیاتی در جنوب می پردازد، خاطرنشان کرد: یک هفته مانده به عید علی رغم ناآمادگی، اما در اردوهای راهیان نور نام نویسی کرده و حضور در مناطق جنوب را یک سفر عادی تلقی کرده بودم.

طلبه مدرسه علمیه علوی قم اضافه کرد: پس از حضور در یادمان شهدا و آشنایی با جان فشانی های شهدا متوجه شدم که چنین سفری سوای دیگر سفرها متفاوت و از قداست و فضای خاصی برخوردار است.

فیض آبادی به طلاب و روحانیت توصیه کرد که حداقل برای یک بار بازدیدی از مناطق عملیاتی در جنوب داشته و مهمان شهدا شوند.

وی با بیان اینکه پیش از سفر در قالب کاروان های راهیان نور تنها چند خاطره را درباره شهدا مطالعه کرده است، اظهارداشت: اکنون بسیار مشتاق به مطالعه کتاب های دیگر درباره سیره شهدا، چگونگی عملیات های انجام شده و حال و هوای شهدا پیش از آغاز عملیات هستم.

طلبه مدرسه علمیه علوی قم تأکید کرد: نباید خون شهدا به هدر رود و باید مسیرشان را ادامه داد.

فیض آبادی با بیان اینکه ادامه دادن مسیر شهدا آسان است، تصریح کرد: صمیمیت، انس، الفت، مهربانی، مرام و معرفت شهیدان با خدا را در زندگی، درس و کارها پیاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه اردوهای راهیان نور را نباید یک سفر عادی تلقی کرد، گفت: به حال خادمان شهدا غبطه خوردم و تلاش دارم تا سال آینده به عنوان خادم در کاروان های راهیان نور حضور پیدا کنم.

حس قدم گذاشتن در سرزمین شهدا وصف ناپذیر است

 حجت الاسلام سید مهدی چاووشی، زائر سرزمین نور از حوزه علمیه قم، اظهار داشت: این نیاز را در خود می بینم که همه ساله در روزهای نزدیک به سال نو در فضای جنگ و شهادت قرار بگیرم و در این باره به مناطق جنگی در جنوب رهسپار می شوم هر چند که از دید برخی ها شاید حضور چندین ساله تکراری باشد.

زائر سرزمین نور از حوزه علمیه قم حضور در مناطق عملیاتی را غیرقابل وصف دانست و گفت: این حضور از لحاظ روحی و معنوی تأثیر به سزایی دارد و تجدید میثاق دوباره با شهدا و عدم فراموشی آنها است.

حجت الاسلام چاووشی با بیان اینکه شهدا بر گردن ملت ایران حق دارند، عنوان داشت: دیدن مناطق عملیاتی حتی بدون روایتگری، سیره و رفتار شهدا را تداعی می کند.

وی با اشاره به اینکه سیره شهدا نباید در جامعه شود، افزود: متأسفانه جوانان دهه ۷۰ و بیشتر ۸۰ از نسل های پیشین فاصله دارند و چندان نسبت به آرمان ها و ارزش های انقلاب و نظام اسلامی تعهد کامل ندارند؛ از این رو با حضور در مناطق عملیاتی و انس بیشتر با شهدا به فلسفه آرمان ها و اهداف انقلاب اسلامی واقف خواهند شد.

زائر سرزمین نور از حوزه علمیه قم حضور در مناطق عملیاتی و مشاهده جان فشانی ها و رشادت های شهدا را ارزشمند و گامی مهم در تجدید بیعت،‌ انس، تبعیت از روش و سیره شهدا بیان کرد.

 

انتهای خبر./

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha