چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
نشستی با عنوان "کشور بر سر دوراهی، راه پیش رو"

حوزه/ جمعیت علمای هند نشستی تحت عنوان "کشور بر سر دوراهی" باهدف یافتن راه های کاهش تنش ها و اختلافات مذهبی و دینی با حضور نمایندگان ادیان مختلف و اقلیت های مذهبی برگزار کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» نشستی تحت عنوان "کشور بر سر دوراهی، راه پیش رو" و باهدف یافتن راه های کاهش تنش ها و اختلافات مذهبی و دینی به همت جمعیت علمای هند و با حضور نمایندگان ادیان مختلف و اقلیت های مذهبی برگزار شد.

این نشست در سالن اجتماعات هتل انمول شهر حیدر آباد هند برگزار گردید.

جمعیت علمای هند هدف از برگزاری این نشست را ایجاد ائتلاف و اتحادی جهت حفظ حقوق اقلیت های مذهبی و مقابله با تحمیل نظریات گروه و مکتبی خاص اعلام نمود.

شرکت کنندگان در این نشست بهترین و اصلی ترین راه جهت تحقق اهداف و دفاع از حقوق همه عمل به قوانین دانستند؛ چرا که در قانون آزادی مذهبی و احترام متقابل پیش بینی شده و تمام مشکلات امروز هم بدلیل عدم رعایت قوانین است.

هم چنین بیان شد که اکثریت هندوها انسان هایی صلح دوست هستند، اما در این میان گروه‌هایی افراطی وجود دارند که به ادیان های دیگر احترام نمی گذارند.

محمود مدنی دبیرکل جمعیت علمای هند در سخنان خود در این برنامه اعلام نمود که مسلمانان مخالف هیچ گروهی نیستند، بلکه ما مخالف تفرقه و درگیری های مذهبی هستیم.

لازم به ذکر است پیش از این نیز جمعیت علمای هند چنین نشست هایی را در شهرهای مختلف این کشور با هدف دفاع از حقوق اقلیت های مذهبی و با حضور نمایندگان ادیان مختلف برگزار نموده است.

به نظر می رسد برگزاری این گونه نشست ها از سوی مسلمانان هند و اقلیت های دیگر در راستای ایجاد ائتلافی جهت مقابله با فشار گروه های هندوی تندرو علیه اقلیت های مذهبی باشد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha