پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کنفرانس بین المللی "الشهیدان الباقران وحدة هدف و تکامل منهج" درعراق

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین محسن قمی تاکید کرد: شهید محمد باقر حکیم و شهید محمد باقر صدر خدمات عظیمی به دین و امت ارائه دادند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، کنفرانس بین المللی "الشهیدان الباقران وحدة هدف و تکامل منهج" امروز شنبه به همت مجلس اعلای عراق در بغداد آغاز به کار کرد.

در این کنفرانس که  پیرامون شخصیت علمی و فکری دو شهید والا مقام آیات عظام شهید محمد باقر صدر و شهید محمد باقر حکیم است؛ حجت الاسلام والمسلمین محسن قمی معاون بین الملل دفتر مقام معظم رهبری نیز سخنرانی کرد.

وی تاکید کردند: شهید محمد باقر حکیم و شهید محمد باقر صدر خدمات عظیمی به دین و امت ارائه دادند.

حجت الاسلام والمسلمین قمی پیروزیهای نیروهای مسلح عراق  و بسیج مردمی و مرجعیت این کشور را تبریک گفت و تاکید کرد:شهید محمد باقر صدر توانست جایگاه رهبری-فکری یکسانی را بین شیعه و سنی به خود اختصاص دهد.امام خمینی(ره) شهید صدر را یکی از مهمترین متفکرین عصر خود به شمار می آورد؛شهید صدر رشته محکم وحدت بود  و در مرجعیت فقهی و فکری خود  بی نظیر بود.

وی افزود:شهید محمد باقر حکیم هم راه شهید صدر را ادامه داد و تشکیل مؤسسات گسترده انقلاب اسلامی را بر عهده گرفت.

شیخ همام حمودی، رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق هم در کنفرانس بین المللی باقرین گفت: شهیدان حکیم و صدر ، در برابر اقداماتی که علیه هویت و دین امت اسلامی انجام می شد ایستادگی کردند.

رئیس جمهوری عراق: به روش های فکری شهیدان صدر و حکیم اهتمام ورزیم

به گزارش تنا فؤاد معصوم، رئیس جمهوری عراق،  در مراسم افتتاحیه کنفرانس بین المللی "باقرین" که در عراق در حال برگزاری است، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان سید باقر حکیم و سید محمد باقر صدر، فداکاری های این دو شهید را مایه سربلندی عراق دانست.

وی افزود: شرایط کنونی ایجاب می کند که به روش های فکری شهیدان صدر و حکیم اهتمام ورزیم و از اصول و ارزش هایی که این دو شهید به خاطر آن به شهادت رسیدند، الهام گیریم.

معصوم خاطرنشان کرد: لازم است که ما اختلافات را کنار گذاشته و برای ایجاد یک کشور عدالت محور روحیه مسئولیت پذیری را در خود تقویت کنیم. همچنین باید تلاش کنیم که موفقیت های بیشتری در زمینه های سیاسی، اقتصادی و کشوری بدست آوریم.

* رئیس پارلمان عراق: عراق به  یک انقلاب انتخاباتی جدی و بر اساس آرای رأی دهنگان نیاز دارد

 رئیس پارلمان عراق در کنفرانس بین المللی باقرین(آیات عظام شهید محمد باقر صدر و محمد باقر حکیم) مواضع شهید باقر حکیم و شهید باقر صدر در مقابله با ظلم و فساد را ستود.

سلیم الجبوری ضمن تأکید بر ضرورت اهتمام به امور داخلی عراق افزود: اهتمام به امور داخلی و اتکاء به خود، به معنی  قطع رابطه با جهان نیست.

وی در بخشی از سخنان خود اشاره کرد که  با وجود پیروزی نهایی بر تروریسم در عراق، اما نمی توانیم پیروزی نهایی بر فساد را اعلام کنیم.

سلیم الجبوری در بخش دیگری از سخنان خود  بر ضرورت خروج اقتصاد عراق از رکود تأکید کرد و گفت: این کشور باید به جایگاه حقیقی خود در زمینه توسعه اقتصادی دست یابد.

رئیس پارلمان عراق همچنین اشاره کرد که تغییر اساسی در این کشور، به  یک انقلاب انتخاباتی جدی و بر اساس آرای رأی دهندگان نیاز دارد.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha