جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مدیر حوزه علمیه کرمانشاه در دیدار با جناب آقای احدی ( مسئول گروههای تبلیغی

حوزه/ حجت الاسلام ایرانی با اشاره به اینکه مناطق در معرض تهدید و مناطقی که به شدت در معرض تهدید هستند، کم نیستند، گفت: اگر بخواهیم مناطق در معرض تهدید را در شهر کرمانشاه شمارش کنیم، قطعا آمار بالایی وجود دارد. لذا نیاز به کار جهادی و منسجم در این مناطق وجود دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از کرمانشاه، حجت الاسلام صادق ایرانی در نشستی با مسئول گروه های تبلیغی فعال در حاشیه شهر و مناطق محروم کرمانشاه، با اشاره به مهاجرت های بی رویه و به تبع آن توسعه شهر نشینی در مرکز استان در 40 سال اخیر، گفت: این اتفاقات نامطلوب در واقع بافت اولیه شهر را به هم ریخته و مسئولان امر در حقیقت دغدغه جدی برای انجام امور مذهبی و فرهنگی در مناطق جدید التاسیس نداشتند.

وی در ادامه با توجه به بحث حاشیه نشینی که معضلاتی را ایجاد کرد، افزود: مردم حومه شهر بعضا حتی از مسجدی که جزء ضروریات هر منطقه مسلمان نشین است، بی بهره بودند و هنوز هم ادامه دارد.

مدیر حوزه علمیه کرمانشاه با اشاره به اتفاقات نامطلوب، در موضوع آسیب های اجتماعی حواشی شهرها، گفت: عمده معضلات اجتماعی در این بین در خصوص بحث اعتیاد و همین طور مفاسد اخلاقی و اجتماعی ظهور و بروز پیدا کرد.

حجت الاسلام ایرانی با اشاره به این که مناطق در معرض تهدید و مناطقی که به شدت در معرض تهدید هستند، کم نیستند، اظهار کرد: اگر بخواهیم مناطق در معرض تهدید را در شهر کرمانشاه شمارش کنیم، قطعا آمار بالایی وجود دارد. لذا نیاز به کار جهادی و منسجم در این مناطق وجود دارد.

وی در ادامه با بیان این که اولویت کاری حوزه های علمیه، حرکت جهادی و منسجم در مرکز استان خصوصا در مناطق کم برخوردار، گفت: مبلغین اعزامی متشکل از ماهانه یک اکیپ 7 نفره در هر هفته با 40 روز نفر از یکسال گذشته، در مناطق در معرض تهدید مشغول به  فعالیت تبلیغی و تبلیغ در مدارس و قشر جوان می پردازند.

حجت الاسلام ایرانی با اشاره به همکاری حوزه علمیه استان با مسئول گروه های تبلیغی که از ناحیه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم ماموریت حضور در این مناطق را دارند، افزود: براین اساس مناطق مورد تهدید احصاء مجدد صورت بگیرد و اولویت بندی شود و با یک روند جدیدی مبلغین در این مناطق حضور پیدا کنند.

وی با در پایان با بیان این که مبلغین به عنوان معین ائمه مساجد، مناطق مورد تهدید، به صورت ثابت در محل حضور دارند، گفت: مبلغین اعزامی از قم با فعالیت جهادی در محل ماموریت و نهایتا با ارزیابی عملکردی از طرف حوزه علمیه، در صورت لزوم راهنمایی لازم ارائه می گردد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha