سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
مهاجرت روستائیان

حوزه/ امام جمعه بیرجند گفت: روستائیان با شرایط سختی در استان مرزی خراسان‌جنوبی مشغول به فعالیت هستند و با همه سختی‌ها بار را به دوش کشیده که اگر به شهر کوچ کند به نفع هیچ کسی نیست.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، حجت‌الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی، صبح امروز در دیدار با مدیرکل و کارکنان بنیاد مسکن خراسان‌جنوبی، مسکن را یکی از ضروریات زندگی هر انسانی دانست و اظهار داشت: دولت موظف به تأمین مسکن شهروندان است و دستور امام خمینی(ره) مبنی بر افتتاح حساب 100 امام(ره) برای حمایت از این قانون بوده است.

وی افزود: آنچه که  بنیاد مسکن در روستاها انجام می‌دهد وظیفه قانونی و انجام وظیفه نسبت به شهروندان ایران اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به کاهش نزولات آسمانی و وجود زمین‌های فراوان در خراسان‌جنوبی، گفت: به دلیل کاهش نزولات آسمانی حتی نمی‌توان از این زمین‌ها استفاده دیم کرد.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با بیان اینکه بنیاد مسکن به عنوان مسئول زمین‌ها را به روستائیان واگذار کند و باید در واگذاری زمین ها به روستاییان با سعه صدر و دست باز عمل و این زمین‌های رها شده را ساماندهی کند، گفت: روستائیان نیازمند زمین روستایی هستند نه شهری. باید در حد وسع روستائیان زمین در اختیار آنها قرارگیرد، به گونه‌ای که زمین از دولت و کار از مردم باشد.

امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه شاهد کاهش نزولات آسمانی و از دست دادن شغل کشاورزان هستیم و دولت هم صنعت لازم برای مردم در نظر نگرفته است، گفت: روستائیان با شرایط سختی در استان مرزی خراسان‌جنوبی مشغول به فعالیت هستند و با همه سختی‌ها  بار را به دوش کشیده که اگر به شهر کوچ کند به نفع هیچ کسی نیست.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با اشاره به اینکه اجرای طرح «هادی» فعالیت خوبی است که در روستاها آغاز شده، افزود:  آنچه که یک روستایی بیشتر به آن نیاز دارد دلجویی است.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه ذخایر ارزشمند فرهنگی در روستاها نهفته است و نباید فقط به تولیدات زراعی و دامی روستاییان اکتفا کنیم، چرا که ارزش روستائیان بیش از این است، خاطرنشان کرد: روستا و روستائیان یکی از سنگرهایی است که باید آحاد جامعه از آن دفاع کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha