پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
موشک بدر۱

حوزه/ شادی الحسنی فعال سیاسی یمنی گفت: مهندسان ما در حال تلاش هستند و در این زمینه به نتیجه های عالی رسیده ایم به طوری که یکی از موشک هایی که ساخته ایم با عنوان بدر ۱ سرعت خیلی بالایی دارد و می تواند به چند هدف در وسط عربستان اصابت کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» جنگ یمن در حالی وارد چهارمین سال می شود که دشمن سعودی-آمریکایی ملت یمن، جز به خاک و خون کشیدن مردم بی گناه یمن دستاوردی نداشته و هر روز موشک های وطنی یمنی گوشه ای از خاک عربستان را هدف قرار می دهند و روز به روز بر برد آن ها افزوده می شود.

شادی الحسنی کارشناس و فعال سیاسی و حقوق بشری یمنی در گفت‌وگو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری «حوزه» به بررسی آخرین تحولات یمن پرداخت.

لطفا در خصوص نقش امارات در جنگ یمن و ترور برخی از ائمه جماعات در جنوب این کشور توضیح دهید؟

اگر بخواهیم در مورد نقش امارات در یمن صحبت کنیم، باید بگویم امارات مثل عربستان نیست؛ چراکه عربستان به خاطر مذهب می‌جنگد، اما امارات مثل رژیم صهیونیستی با هدف می جنگد چنانچه ملاحظه می کنید اماراتی ها  در جنگ یمن از آغاز نقش داشتند و بی هدف نبودند. آنها اول می خواستند سراغ عدن بروند و به بندر عدن دست پیدا کنند و بیشتر ائمه جماعات یمن را می کشند تا به هدف خود برسند.

نقش امارات در کشتن ائمه جماعات در جنوب یمن مربوط به اختلافات فکری بین جماعت اخوان المسلمین و وهابی ها است و وهابی ها اخوان را می کشند. به خاطر همین خطرشان از عربستان بدتر و بیشتر است. اماراتی ها می خواهند یمن را نابود کنند و وارد یمن شوند بنابراین جزیره سواترا را اشغال کردند که این جزیره زیبا ترین و مهمترین جزیره در دنیا است. بندر عدن خیلی از نظر تجارت جهانی مهم است برای همین امارات در یمن دخالت کرده است و الان به دنبال این هستند که به بندر الحدیده دست پیدا کنند ولی ان شاءالله موفق نمی شوند و مجاهدان یمنی آنها را متوقف می‌کنند .

وضعیت محاصره یمن و شرایط بهداشتی و غذایی ملت یمن در حال حاضر چگونه است و چه مقدار امکان کمک رسانی وجود دارد؟

در حال حاضر یمن از همه جهات محاصره است. از لحاظ  زمینی شهرهای جنوب شرقی در مرز عمان که ما را مرتبط با این کشور می کند این راه قطع شده  است و از لحاظ دریایی نیز تحریم هستیم و از لحاظ هوایی نیز بیش از یک سال است که هواپیمایی وارد یمن نشده است.در واقع  کمک رسانی به ملت یمن خیلی سخت است و از لحاظ غذایی یک هواپیما وجود دارد  که تحت نظر بانک جهانی است  اما یک هواپیمای شخصی است و بار زیادی نمی تواند حمل کند.

جنگ بیولوژیک در یمن جریان دارد . بعضی از گزارش ها حاکی از آن است که عربستان از طریق هوا بیماری خاص را منتشر کرده و  از این طریق آب یمن و درخت ها را آلوده کرده و وبا بین مردم منتشر شده است و در جنگ های قبلی در کشورهای مختلف نظیر کوبا آمریکا این بیماری را تحت عنوان" الجمره خبیثه" تب و عفونت منتشر کرده است. کمک رسانی از طرف کشورهایی که طرفدار ما هستند متاسفانه کمک زیادی انجام نمی شود و خیلی در این مسیر تلاش نکردند تا روبروی این تحریم ها بایستند تا محاصره  شکسته شود و در حال حاضر بعضی راه ها برای کمک رسانی به مردم یمن وجود دارد مردم از شهر های اشغال شده یمن غذایشان را می خرند  اما آنها سوء استفاده می کنند و غذاها را گران به ملت مظلوم یمن می دهند.

در ماه های اخیر شاهد پیشرفت موشکی یمنی ها در مقابل دشمن سعودی هستیم و از سوی دیگر شاهد اتهاماتی مبنی بر کمک موشکی ایران به یمن بودیم. لطفا در این باره توضیح دهید؟

در رابطه با پیشرفت موشکی یمن خدا را شکر می کنیم. در زمان دولت علی عبد الله صالح سلاح زیادی داشتیم. حتی زمانی که عبد منصور هادی خائن رئیس جمهور یمن شد، سلاح از روسیه و کره شمالی سلاح خریده بودیم. اما قبل از جنگ بر اساس توافقنامه 2011 کل ارتش یمن و نیروهای نظامی را تفکیک کردند و از طرف آمریکا آمدند برای تفکیک موشک های هوایی و بالستیک و ضد هوایی ها را که داشتیم تفکیک کردند. ولی خدا راشکر به همه موشک ها دستشان نرسید، اما ضد هوایی ها را از دست دادیم و دوشکا و واسکوت برای ما باقی ماند. اول جنگ چند گروه از مهندسان یمن توانستند در زمینه موشک پیشرفت کنند و در حال حاضر قادریم عمق عربستان و ریاض را مورد هدف قرار دهیم و در آینده نزدیک و در این سال ان شا<الله پیروزی با ما است و خبر های خوب می شنوید و موقعیت های استراتژیک دشمن  را هدف قرار می دهیم و آینده جنگ عوض خواهد شد  و مقاومت ما روز به روز قوی تر می شود.

همانطور که  امام خامنه ای فرمودند ایران به یمن در این زمینه کمک نکرد، اما اگر در این زمینه کمک می کرد از روز اول کمک می کرد و آینده جنگ عوض می شد. مهندسان ما در حال تلاش  هستند و در این زمینه به نتیجه های عالی رسیده ایم به طوری که  یکی از موشک هایی که ساخته ایم بدر 1 نام دارد که سرعت خیلی بالایی دارد و می تواند به چند هدف در وسط عربستان اصابت کند و موفق بوده است .

در حال حاضر مهمترین نیاز یمنی ها در شرایط کنونی چیست؟

در حال حاضر ملت یمن نیاز به کمک رسانه ای دارد و باید مشکلات و مظلومیت یمن به کل عالم برسد تا این جنگ ظالمانه متوقف شود. دشمن مردم یمن و مجاهدان، نامرد هستند؛ چراکه در جبهه جنگ فرار می کنند، اما مردم مظلوم را که سلاحی ندارد و در جبهه نیستند هدف قرار می دهند.

باید این قضیه و مظلومیت ملت یمن به همه مردم جهان برسد تا آنها به حکومت های کشورهایشان  فشار وارد کنند تا حکومت های آن ها هم به عربستان و ائتلافش فشار وارد کنند تا جنگ  متوقف شود.

تقریبا قدرت موشکی یمن در حدی است که برد آن به تمام مناطق استراتژیک عربستان می رسد و در حال حاضر موشک هایی داریم که به ریاض که فاصله اش بیش از هزار کیلومتر از مرز یمن هست می رسد و در آینده نزدیک نیز خبرهای خوب می شنویم و اهداف استراتژیک دشمن سعودی هدف قرار می گیرند و امیدواریم که خبرنگاران و فعالان سیاسی و  انسانی تلاش بیشتری داشته باشند که قضیه مردم مظلوم یمن و کمک هایی که برای مردم نیاز هست به کل جهان برسد و از فعالیت شما در این زمینه تشکر و قدردانی  می کنم .

 

گفت و گو از وجیهه سادات حسینی

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha