پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
فلسطین

حوزه/ مثلت شوم عبری، عربی و غربی این روزها به بهانه تحولات فلسطین به دنبال تضعیف و به تدریج محو فرهنگ و اراده مقاومت در بین ساکنان فلسطینی و به تبع آن محور مقاومت اسلامی منطقه است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، التهاب دلاری و اخبار مربوط به تحولات اقتصادی ناشی از آن در روزهای اخیر آن چنان بوده که متاسفانه آن چنان که باید و شاید ، تحولات مربوط به فلسطین به عنوان مهم ترین اولویت جهان اسلام در کشور ما بازتاب مناسب نداشته است.

در همین روزها، بار دیگر برای جهان اسلام اخبار فلسطین ، مهم و برجسته شده چه آن که تروریسم دولتی رژیم صهیونیستی در مواجهه با تظاهرات مسالمت آمیز بازگشت بیش از سی فلسطینی بی گناه را به شهادت رسانده و محاصره غزه را تنگ تر از هر زمان دیگری کرده است.

خیانت سران و خاندان های عربی حاکم بر کشورهای منطقه نیز مزید بر علت شده که در سایه سکوت مجامع مدعی جهانی ، اسراییل با حمایت جدی آمریکا و برخی کشورهای غربی به راحتی ، اصول اولیه حقوق بشر را زیر پا گذاشته و این چنین دست به جنایت بزند.

بخش طنزآمیز و در عین حال تاسف بار ماجرا نیز این است که سران خونخوار و کودک کُش رژیم صهیونیستی در حالی علیه مسلمین و مظلومان فلسطینی عربده کشی می کنند که همین ها در محافظت کامل طیفی هستند که مدعی احیای حقوق فلسطینیان می باشند.

از سویی بن سلمان در نهان و آشکار به دنبال تقویت روابط با اشغالگران قدس است و از سوی دیگر کشورهای اروپایی نیز همچنان حق را به اسراییل می دهند ، هر چند که گاه نیز ژست های دروغین حقوق بشری به خود می گیرند تا چندان تحت فشار افکار عمومی خود نباشند اما همه می دانند که پشت پرده این خیمه شب بازی ها چیست و در نهایت قرار است چه هدفی به سود صهیونیست ها محقق شود.

برخی اخبار پشت پرده نیز حکایت از آن دارد که سعودی ها و صهیونیست ها حتی موافقتنامه هایی برای امنیت دوجانبه مصوب کرده اند و بعید نیست در آینده ای نزدیک و به خواست ترامپ، حتی شاهد بازگشایی سفارت خانه هایشان باشیم.

از آن سو ، بحرین و امارات نیز نشان داده اند که به تاسی از برادر بزرگتر خود، عربستان سعودی، برای برقراری روابط با اسراییل سر و دست می شکنند و این در حالی است که همواره مدعی دفاع از حقوق فلسطین بوده اند و برای این منظور البته به جای اهتمام به رویکرد دینی و انسانی ، بیشتر بر تعصب عربی خود تاکید کرده اند ، هر چند که اراده ها و رفتارهای اخیرشان ، باعث شده که نقاب از چهره مزورانه و منافقانه شان بیفتد و عیان تر برای قطب نظام سلطه در خصوص ماجرای فلسطین به ایفای نقش بپردازند.

در این میان طرح بن سلمان به عنوان معامله قرن ، هدفی ندارد جز آن که اراده مقاومت را از جغرافیای فیزیکی، فکری و معنوی پاره تن اسلام بکاهد و عملاً به مهره ای در شطرنج نظام استکباری برای تحقق خواسته های شوم صهیونیست ها تبدیل شود.

دقیقاً به همین خاطر است که مقام معظم رهبری با حکمت و درایت همیشگی خویش فرمودند:" حرکت به سمت مذاکره با رژیم فریبکار و دروغگو و غاصب، خطای نابخشودنی بزرگی است که پیروزی ملت فلسطین را به عقب می‌اندازد و جز خسران عاید آن ملت ستم‌کشیده نمی‌کند. خیانت برخی سران عرب که اکنون به تدریج در حال آشکار شدن است نیز همین هدف را دنبال می‌کند."

البته همان طور که ایشان در پاسخ به نامه اسماعیل هنیه تاکید کردند، حمایت از آرمان قدس شریف، وظیفه ای دینی و فریضه ای انسانی و فراتر از حوادث و تحولات سیاسی است و از این رو بر همه مسلمانان غیرتمند و سیاستمداران باوجدان و آگاه جهان اسلام است که نسبت به توطئه شوم اخیر با بصیرت عمل کرده و به هیچ وجه نگذارند که توجهات از مسئله فلسطین به عنوان اولویت نخست دنیای اسلام ، کاسته گردد.

سید محمد مهدی موسوی

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha