چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
سید طاهر الهاشمی

حوزه/ سید طاهر الهاشمی اندیشمند شیعه مصری و عضو مجمع جهانی اهل بیت(علیهم السلام) گفت: حضرت زینب کبری(سلام الله علیها) عقلیه بنی هاشم و دختر حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها)، بانویی است که در بیت رسالت و در نزد مسلمانان و مسیحیان از جایگاه بالایی برخوردار است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، سید طاهر الهاشمی رهبر شیعیان مصر و عضو مجمع جهانی اهل بیت (علیهم السلام) گفت: حضرت زینب کبری (سلام الله علیها) عقلیه بنی هاشم و دختر حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها)، بانویی است که در بیت رسالت و در نزد مسلمانان و مسیحیان از جایگاه بالایی برخوردار است.

وی ادامه داد: هر چقدر که ما حضرت زینب(س) را احترام کنیم و درباره جایگاه و مقام این بانوی بزرگ سخن بگوییم، نمی توانیم آنگونه که شایسته است حق ایشان را به جا بیاوریم؛ چرا که آن حضرت خدمت بزرگی به رسالت محمدی کرده و مصیبت ها، درد و رنج های بسیاری را تحمل کرده است.

سید الهاشمی تصریح کرد: حضرت زینب(س) بعد از شهادت اما حسین(علیه السلام) و اصحاب ایشان در واقعه کربلا، رهبری رسالت محمدی را به عهده گرفت و در برابر طاغوت زمان عبید الله بن زیاد و یزید بن معاویه ایستاد و حکومت بنی امیه را رسوا و دروغ، ظلم و ستم آنان را آشکار کرد.

رهبر شیعیان مصر افزود: ما در این ایام برای این بانوی بزرگوار مراسم می گیریم و این جشن که به میلاد آن حضرت معروف است، در حقیقت تاریخ وفات ایشان می باشد و تاریخ نویسان در مکان دفن حضرت زینب (س) اختلاف نظر دارند؛ برخی از آنان می گویند که حضرت در مصر است و برخی دیگر می گویند در شام یا مدینه مدفون است.

عضو مجمع جهانی اهل بیت اشاره کرد: کسانی که برگزاری این مراسم و جشن را رد می کنند یا آن را حرام می دانند، به فتوای صادره از دار الافتای مصر به تاریخ 30/7/2007 مراجعه کنند؛ در این فتوا، به حکم برپایی مراسم جشن برای میلاد مبارک نبوی و اهل بیت (علیهم السلام) و اولیاء الله پاسخ داده شده و آن را شرعی دانستند، بلکه آن را از برترین اعمال و بزرگترین عملی که موجب قرب الهی می شود، به شمار آوردند.

وی افزود: کسانی که این مراسم را حرام می دانند، در روز ولنتاین گل پخش می کنند.

سید طاهر الهاشمی

عضو مجمع جهانی اهل بیت (علیهم السلام)

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha