جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
شهید لطفی نیاسر

حوزه/ مراسم اولین شب شهادت شهید مدافع حرم محمد مهدی لطفی نیاسر پنج شنبه شب در مسجد اعظم قم با حضور اقشار مختلف مردم، زائرین و مجاورین حرم مطهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری«حوزه»، در این مراسم که  آیت الله العظمی نوری همدانی، از مراجع تقلید، حضرت آیت الله علوی گرگانی، حسینی بوشهری، عضو شورای عالی حوزه،‌علما،‌اساتید حوزه حضور داشتند،‌حجت الاسلام  احمد پناهیان گفت: این شهید تربیت یافته مکتب حوزه و مکتب امام راحل است. اما با اینکه این نسل امام راحل را درک نکرده، ولی خود را در مسیر مکتب آل الله و امام راحل قرار داده است.

سخنران این مراسم افزود: شهید والامقام لطفی نیاسر دارای روح بزرگ، شخصیت معنوی و اخلاقی بود و آخر هم در مسیر دفاع از حرم آل الله به شهادت رسید.

وی عنوان کرد:او  در عین حال که سرباز وفادار بود، امیر در میدان نبرد با دشمن بود، در مبارزه خسته نمی شد، اهل ترس نبو و جوانمرد بود.

حجت الاسلام پناهیان، گفت: این تصور غلط است که تنها فکر کنیم شهادت امر مبارکی است، بلکه شهداء حیات دارند، زنده هستند و فرماندهی می کنند و بعد از شهات سیر سعودی دارند.

سخنران این مراسم با بیان اینکه گفتن تسلیت به پدر شهید امری اشتباه است، افزود: وقی کسی شهید می شود باید به بستگان تبریک گفت که به لقاء الهی رسیدند.

وی بابیان اینکه شهدا اهل ترس نیستند و حتی امام راحل در مبارزه با دشمن دارای این چنین ویژگی بود، گفت: شهدا رفتند و خود را فدا کردند تا شریعت، دین، مقدسات و آثار و نام اهل بیت(ع) باقی بماند، و این هدف داعش بود که شهدای مدافع حرم اجازه چنین تعبیر خوابی را به آنها ندادند.

حجت الاسلام پناهیان افزود: شهدا کسانی هستند که دولت کریمه حضرت مهدی(عج) را برپا می کنند.در طول تاریخ یهود و نصاری، پیامبر(ص) را در بخشی از تاریخ محاصره اقتصادی و سیاسی کردند و لی پیامبر(ص) به حرکت خود ایمان داشتند و مبارزه و مقاومت کردند، به شکمش خود سنگ می بستند، ولی به نصرت خدا اعتماد داشتند و در مقابل دشمن ایستادگی کردند وبعد نصرت آمد.

وی عنوان کرد:جوانان این سرزمین الگوی عملی و رفتاریشان اهل بیت(ع) و پیامبر(ص) بود. مقاوم، مبارزه، اهل تهجد، با اخلاق، دارای صلابت در ایمان، تقوا و عمل و مدافع ولایت بودند.

سخنران این مراسم افزود: شهدا به امام موسی بن جعفر(ع) در مبارزه و استقامت اقتدا کردند. حضرت برای مبارزه با دشمن حرکت کردند، اما بعضی افراد این مسیر حق را نادیده می گیرند و حاضر می شوند در سازمان ملل دم از صلح بزنند و آیات قرآن می خوانند.

وی عنوان کرد:امروز شاهد این هستیم که بعضی افراد که از حوزه برخاسته در مقابل دشمن و استکبار، دم از صلح می زنند، اما این افراد بدانند حوزه انقلابی بیدار است واین تحرکات را رصد می کنند.

حجت الاسلام پناهیان گفت: حضرت موسی بن جعفر(ع) در اوج تنهایی اما دست از مبارزه با دشمن برنداشت و جوانان این سرزمین به مولی خود اقتدا کردند.

سخنران این مراسم افزود: چرا بعضی افراد با وجود اقتدار نظام، دم از صلح با استکبار می زنند. در زمانی کل دنیا علیه ایران اسلامی ایستادند این کشور با دست خالی تسلیم نشد، امروز که اوج اقتدار است این تسلیم شدن را به گور خواهند برد.

۴۰/۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha