سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
سفیر اندونزی

حوزه/ سفیر اندونزی در ایران، سخنان امام راحل و رهبر معظم انقلاب درباره تمدن نوین اسلامی را بسیار پر اهمیت دانست و تأکید کرد: مسلما آیت الله خامنه ای به عنوان رهبر ایران، می دانند که چگونه تمدن نوین اسلامی در جهان ایجاد می شود به همین دلیل باید سخنان ایشان توجه ویژه ای داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از تهران، اوکتاوینو علیم الدین، سفیر اندونزی در ایران، در سمینار بین المللی شاخص های تمدن نوین اسلامی که پیش از ظهر امروز در دانشگاه مذاهب اسلامی تهران برگزار شد، به بررسی نقش ایران در تمدن سازی نوین اسلامی پرداخت و گفت: هر چند اندونزی کشور اسلامی بزرگی است ولی ما ایران را به عنوان الگوی جامعه اسلامی می دانیم. دستاوردهای ایران برای جامعه اسلامی بسیار مهم و پر اهمیت است.

وی افزود: تمدن نوین اسلامی در عصر نبی اکرم(ص) نیز وجود داشته، ولی پس از ایشان نسبت به آن بی توجهی شد. امروزه جمهوری اسلامی ایران به این موضوع توجه ویژه ای دارد و اندونزی نیز به عنوان یک کشور اسلامی اهمیت تمدن نوین اسلامی را درک کرد.

سفیر اندونزی در ایران، سخنان امام راحل و رهبر معظم انقلاب درباره تمدن نوین اسلامی را بسیار پر اهمیت دانست و تأکید کرد: مسلما آیت الله خامنه ای به عنوان رهبر ایران می دانند که چگونه تمدن نوین اسلامی در جهان ایجاد می شود به همین دلیل باید سخنان ایشان توجه ویژه ای داشته باشیم.

وی ادامه داد: تمدن نوین اسلامی در گذشته در عرصه های مختلف علمی، فرهنگی، اجتماعی، پزشکی و... پیشرفت بسیار فراوانی داشت و امروزه شاهد هستیم ایران نیز همین راه را ادامه می دهد. ایرانیان در قرن هشتم تمدن بسیار پیشرفته ای داشته اند که مهم ترین بخش آن پزشکی بود و باید توجه کنیم چگونه به این تمدن رسیده اند.

علیم الدین با بیان این که امور دینی در تمدن اسلامی باید محور باشد، تصریح کرد: در دنیای کنونی شاهد هستیم که در کشورهای اسلامی اختلاف وجود دارد، به همین دلیل باید یک دولت اسلامی بتواند این مشکل را حل کند. نقش یک دولت اسلامی برای حفظ تمدن نوین اسلامی بسیار حائز اهمیت است.

وی همچنین دستاوردهای دانشگاه های اسلامی در ایجاد تمدن نوین اسلامی را بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: می توان با ایجاد همبستگی میان امت اسلامی برای تمدن نوین اسلامی آینده بسیار روشنی متصور شد. البته ایجاد وحدت کار بسیار سختی است چون برخی از انسان ها به جای مطرح کردن مشترکات، مباحث اختلافی را مطرح می کنند.

سفیر اندونزی در ایران عنوان کرد: ما وظیفه داریم در میان ادیان وحدت ایجاد کنیم. در میان مذاهب اسلامی نیز غیر از این که وظیفه داریم وحدت را حفظ کنیم باید کاری کنیم که مسلمانان به سمت افراطی گیری کشیده نشوند. وجود داعشی ها نشان می دهد که اشتباهات فراوانی در فهم دین داریم به همین دلیل باید این اشتباه را برطرف کنیم.

وی ادامه داد: یکی از وظایف اصلی مسلمانان پیشرفت است. مسلمانان باید به یک دیگر اعتماد کرده و اختلاف نظرها که سبب ایجاد تفرقه می شود را کنار بگذارند و به سمت پیشرفت حرکت کنند. امت اسلامی بدون علم به پیشرفت و تمن نوین اسلامی نمی رسند. باید اختلافات را کنار بگذاریم. در حال حاضر برای جامعه اسلامی بحث سنی و شیعه مطرح نیست بلکه مشکلات دیگری داریم که باید به آن ها توجه کنیم. با رفع این مشکلات است که می توانیم به تمدن نوین اسلامی برسیم.

علیم الدین، راهکار دیگر رسیدن به تمدن نوین اسلامی را رسیدن به اقتصاد اسلامی دانست و تأکید کرد: متأسفانه ما هنوز به اقتصاد اسلامی مورد پذیرش جهان نرسیدیم.

وی در پایان بر همکاری بیشتر دانشگاه های ایران و اندونزی تأکید کرد و اظهار داشت: امیدواریم چنین برنامه هایی ادامه داشته باشد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha