جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
اجلاس بین المللی «علمای جهان اسلام» در اندونزی برگزار می شود

حوزه/ اجلاس سطح بالای بین المللی علمای جهان اسلام با حضور شیخ الازهر در شهر بوگور اندونزی برگزار می شود. هدف از برپایی این اجلاس سه روزه، ارزیابی و بحث و بررسی پیرامون موضوع «اعتدال» در جهان اسلام عنوان شده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از tempo، اندونزی به زودی اجلاس سطح بالایی برای مشاوره با علمای جهان اسلام برگزار خواهد کرد. به گفته یک مقام رسمی، این اجلاس سه روزه قرار است در روزهای 1-3 می 2018 میلادی  در شهر بوگور اندونزی برگزار شود.

دین سیام الدین نماینده ویژه رئیس جمهور اندونزی برای همکاری بین مذهبی و تمدن در ادامه پیرامون این اجلاس به خبرنگاران گفت: اجلاس سطح بالای مشاوره با علمای جهان اسلام توسط اندونزی آغاز به کار کرده و این گردهمایی در واقع برنامه ای برای توسعه و ارتقای مفهوم «اعتدال و میانه روی» در میان مسلمانان می باشد.

به گفته وی انتظار می رود نزدیک به 100 شرکت کننده متشکل از علما و روحانیون اسلامی از سرتاسر جهان اسلام قرار است در این اجلاس حضور داشته باشند. بعضی از علمای دعوت شده دراین اجلاس که حضورشان به تایید رسیده، شام احمد الطیب شیخ الازهر از قاهره، عبدالله بن بییا رئیس انجمن ارتقاء صلح جامعه مسلمانان و رئیس اتحادیه بین المللی علما نیز می باشند.

این مقام اندونزیایی در ادامه بر اهمیت ترویج اعتدال و میانه روی در اسلام تاکید کرده و ابراز امیدواری کرد علمای اسلام با استفاده از کتب فقه و تفسیر در تایید اهمیت اعتدال دینی بکوشند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha