جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
الازهر

حوزه/ سفر آسیایی شیخ الازهر به کشورهای اندونزی، سنگاپور و برونئی؛ آغاز همایش دانشکده شریعت الازهر با حضور مفتی و علمای بزرگ؛ برگزاری دوره آموزشی ویژه ائمه جماعت روسیه توسط انجمن فارغ التحصیلان الازهر از تازه ترین فعالیت های اخیر این دانشگاه است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، سفر آسیایی شیخ الازهر به کشورهای اندونزی، سنگاپور و برونئی؛ آغاز همایش دانشکده شریعت الازهر با حضور مفتی و علمای بزرگ؛ برگزاری دوره آموزشی ویژه ائمه جماعت روسیه توسط انجمن فارغ التحصیلان الازهر از تازه ترین فعالیت های اخیر این دانشگاه است.

بنا به اعلام روابط عمومی الازهر، احمد الطیب شیخ الازهر امروز سفر آسیایی خود به کشورهای اندونزی، سنگاپور و برونئی را آغاز می کند تا در هر کدام از این کشورها با مسئولان آنها دیدار کرده و در فعالیت ها و برنامه هایی که برای سفر وی تدارک دیده شده شرکت کند.

شیخ الازهر بنا به دعوت رئیس جمهور اندونزی در ماه مارس گذشته به این کشور سفر می کند تا در افتتاحیه کنفرانس جهانی اعتدال در اسلام شرکت کند و سخنرانی خود را در این مراسم و در حضور شخصیت های دینی برزرگ جهان ایراد کند.

این برای دومین بار است که شیخ الازهر به اندونزی سفر می کند و سفر پیشین وی به این کشور در 2016 اتفاق افتاد.

شیخ الازهر همچنین در سفر به سنگاپور قرار است با مسئولان این کشور دیدار کرده و در فعالیت های مختلف شرکت کند. پس از سال 2006 تا کنون هسچ کدام از شیوخ الازهر به سنگاپور سفر نکرده است و سنگاپور کشوری است که صدها دانشجوی آن در الازهر مصر مشغول تحصیل هستند.

برونئی نیز سومین ایستگاه سفر شیخ الازهر است که قرار است با مسئولان این کشور دیدار کرده و به بررسی راه های تقویت روابط بپردازند.

امروز همچنین اولین کنفرانس علمی دانشکده شریعت الازهر به ریاست احمد الطیب شیخ الازهر برگزار می شود.

عنوان این کنفرانس "نقش شریعت و قانون در ثبات جوامع" است که در محورهای مختلفی همچون ثبات اجتماعی و اهمیت آن، ارکان ثبات اجتماعی، زمینه های ثبات اجتماعی در شریعت و قانون و چگونگی محقق ساختن ثبات اجتماعی در زمینه های دینی، سیاسی و اقتصادی مورد بررسی واقع می شود.

هدف از این کنفرانس بیان میزان اهتمام دین اسلام به ثبات جوامع و تاثیر دین اسلام و قوانین حقوقی برای تحقق این ثبات در جوامع است.

از سوی دیگر شورای مفتیان روسیه از اتمام موفق دوره آموزشی ویژه ائمه جماعت مسکو خبر داد و افزود: این دوره با همکاری انجمن فارغ التحصیلان الازهر برگزار شد.

سلام ظلام معاون مفتی روسیه و مسئول روابط خارجی شورای مفتیان روسیه گفت: هدف از برگزاری این دوره ارائه آموزش های لازم به ائمه جماعت و علمای مسکو است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha