جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
شیخ الازهر

حوزه/ شیخ الازهر گفت: دست پنهانی در کار است که می خواهد مردم جهان فهم اشتباهی درباره اسلام پیدا کنند و همواره به مسلمانان سوء ظن داشته باشند و تصور خوبی از دین اسلام نداشته باشند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه»، احمد الطیب شیخ الازهر در جریان سفر خود به برونئی، در سخنرانی خود با موضوع تروریسم در پایتخت برونئی در حضور وزرای دولت برونئی گفت: دست پنهانی در کار است که می خواهد مردم جهان فهم اشتباهی درباره اسلام پیدا کنند و همواره به مسلمانان سوء ظن داشته باشند و تصور خوبی از دین اسلام نداشته باشند.

وی افزود: دشمنان اسلام، تکه هایی از کتاب های اسلامی و متون دینی را جدا کرده و در غیر از مورد کاربرد آن استفاده و منتشر می کنند در حالی که جدا کردن و تکه تکه کردن متون دینی اگر رویه شود و قرار باشد در مورد کتاب آسمانی دیگر نیز این کار ناروا صورت بگیرد، هیچ دینی از تروریسم در امان نخواهد ماند.

شیخ الازهر تاکید کرد بسیاری از تحلیلگران غربی و شرقی هشدار داده اند که چالش های بزرگی بر سر راه بازگشت صلح به جهان وجود دارد که مهم ترین این چالش ها پیامدهای جنگ سرد و نظریاتی است که به درگیری میان تمدن ها دامن می زند و این به سیاست برخی کشورهای غربی تبدیل شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha