پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
شیخ نبیل قاووق

حوزه/ شیخ قاووق تاکید کرد: آزادسازی غوطه شرقی دمشق بزرگ ترین پیروزی سوریه از زمان آغاز بحران این کشور است و همین است که آل سعود را عصبانی کرد تا اینکه خواستند شکست خود را جبران کنند و حمله موشکی آمریکا به سوریه اتفاق افتاد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» شیخ نبیل قاووق عضو شورای مرکزی حزب الله در سخنرانی خود در مراسم جشن تکلیف دختران در منطقه بازوریة گفت: امروز همه در لبنان به برکت پیروزی ها و فداکاری ها و دستاوردهای مقاومت در امنیت و ثبات به سر می برند و ما با مقاومت از کشور و مردم و حاکمیت و کرامت آن دفاع کردیم که اکنون عرب بودن در لبنان مساوی با کرامت است، اما اگر مقاومت نبود، عرب بودن به معنای اشغال شدن توسط صهیونیست ها و شکست در برابر آنها بود.

وی افزود: دشمنان امت اسلام کسانی هستند که در یمن به قتل عام می پردازند و پول های هنگفت برای فتنه انگیزی و جنگ افروزی در کشورهای اسلامی خرج می کنند و همین رژیم عربستان بود که به آمریکا پول داد تا به سوریه حمله کند و همین عربستان بود که به تروریست های سوریه پول داد و میلیاردها دلار خرج می کند اما نه برای آزادی فلسطین یا مبارزه با اسرائیل، بلکه برای جنگ در یمن و تهدید ملت های عرب و مسلمان.

عضو شورای مرکزی حزب الله ادامه داد: عربستان پول حمله به سوریه را به آمریکا پرداخت کرد و آمریکا را به این تجاوز تحریک کرد، زیرا شکست تکفیری ها در غوطه شرقی را به زیان خود می داند و پیروزی مقاومت در این منطقه را به معنای کوتاه شدن دست عربستان از دمشق می داند به ویژه اینکه عربستان هزینه های مالی و تسلیحاتی تروریست ها را نیز در غوطه دمشق تامین کرده بود.

شیخ قاووق تاکید کرد: آزادسازی غوطه شرقی دمشق بزرگ ترین پیروزی سوریه از زمان آغاز بحران این کشور است و همین است که آل سعود را عصبانی کرد تا اینکه خواستند شکست خود را جبران کنند و حمله موشکی آمریکا به سوریه اتفاق افتاد، اما نتوانست به هیچ هدفی دست پیدا کند، زیرا حمله سه کشور به سوریه دستاوردی نداشت و حتی یک سرباز سوریه کشته نشد و هیچ هواپیما و تانگی از سوریه منهدم نشد.

وی خاطر نشان کرد: حمله آمریکا به سوریه، سر و صدا و تبلیغات رسانه ای زیادی با خود به همراه داشت، اما در میدان هیچ اتفاقی رخ نداد و تاثیری در پیروزی های مقامت سوریه نداشت.

وی ادامه داد: عربستان از سوی دیگر به فتنه انگیزی و مسموم ساختن فضای انتخابات پارلمان لبنان می پردازد و مردم لبنان را علیه همدیگر تحریک می کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha