جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
قرآن کریم

حوزه/شاعر آیینی کشور گفت: شاعران می‌توانند با قرآن انس پیدا کنند و با استفاده از استعاره‌هایی که در یک سری آیات وجود دارد در واقع ارتباط با داستان‌های قرآنی به شعر آیینی خدمت کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»،‌ حسین عباسی در حاشیه برگزاری همایش بینات در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»،‌ با بیان اینکه شعر قرآنی شعری است که دریای بزرگ و شگرف قرآن مایه می‌گیرد و بر آن می‌بارد، اظهار کرد: قرآن در زمانی نازل شد که شعر عربی در اوج خود قرار داشت، در این بین قرآن کریم با شیوه ای جدید و بر اساس همان ادبیات و پیشرفته از نثر آن‌ها پیشی گرفت و در عرش بلاغت آن زمان نشست و در آن بین شعر فرزند زاده قرآن شد.

وی با اشاره به آینده روشن شعر قرآنی در ادبیات فارسی، تصریح کرد: شعرای جوانی که در ساحت ادبی ایران هستند شناخت خوبی نسبت به قرآن پیدا کردند و در فن ادبیات از استعاره‌های قرآنی زیادی استفاده می‌کنند که به شعرشان روح می‌دهد و هر چه بیشتر با قرآن انس بگیرند شعر به مخاطب نزدیک تر می‌شود چرا که مخاطب در ایران مذهبی و تربیت یافته این فرهنگ است.

این شاعر آیینی گفت: ظرفیت مذهبی ادبیات فارسی و نزدیک بودن فرهنگ ایران که با فرهنگ اهل بیت(ع) عجین شده و پیش از این نیز پررنگ بوده است. می‌توان گفت در این راستا شاعران زیادی وجود دارند که در این عرصه موفق شده اند و به مخاطب خود نزدیک شده اند و این ظرفیت‌های آنقدر زیاد است می‌تواند راه میان بری برای همه شاعران این عرصه باشد.

این شاعر که به زبان عربی شعر می‌سراید افزود: بیشترین اشعار بنده درباره اهل بیت(ع) و به ویژه حضرت امیرالمومنین(ع) است و همواره تلاش دارم خدمتی به اهل بیت(ع) داشته باشم و فهمی که از ایشان دارم در قالب شعر به جامعه اسلامی ارائه کنم.

وی با بیان اینکه هر شاعر ایرانی می‌تواند رسالت خود را در راستای اعتلای شعر آیینی به تحقق برساند، بیان کرد: در اشعارم از مضامین قرآنی که دارای قصه‌های زیبا مانند داستان‌های حضرت موسی، یوسف و عیسی (ع) هستند، و مردم با این مفاهیم آشنا هستند بهره گرفته ام.

وی افزود: شاعران می‌توانند با قرآن انس پیدا کنند و با استفاده از استعاره‌هایی که در یک سری آیات وجود دارد در واقع ارتباط با داستان‌های قرآنی به شعر آیینی خدمت کند.

انتهای پیام   ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha